Kampfiskarna har lekt hela förmiddagen...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • linda.n
    • March 2008
    • 459

    #16
    köpte någon dropp-artemia igår men jag har inte sett några yngel idag. tror inte de klarat sig honan verkar dessutom lite het på gröten igen, kanske nytt på G?! Vi får se om några små dyker upp igen, de är ju så pluttiga att man lätt kan missa dem.
    Det säkraste tecknet på att det finns intelligent liv ute i universum är att ingen försökt kontakta oss

    Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1974294

    Kommentar

    • aneta
      • September 2008
      • 261

      #17
      Ursprungligen postat av linda.n
      köpte någon dropp-artemia igår men jag har inte sett några yngel idag. tror inte de klarat sig honan verkar dessutom lite het på gröten igen, kanske nytt på G?! Vi får se om några små dyker upp igen, de är ju så pluttiga att man lätt kan missa dem.
      Synd att de inte klarat sig Hoppas du har mer tur nästa gång. Hos mig är det två nu som simmar i en yngelkasse, ska bli roligt att följa deras utveckling.
      325L

      Kommentar

      • HerrJesper
        • August 2008
        • 19

        #18
        Nu måste jag uppdatera yngeltråden, det har hänt trista saker här.

        Jag har fortfarande en hel hord med yngel som lever och mår bra, mina kamphonor mår tiptop de med, men min hane däremot ...

        Efter leken fick han ett eget kar och extra uppmärksamhet för att vila upp sig. Inget itnresse för mat visade han dock utan han åt väldigt försiktigt. Efter ett par dagar för sig själv så släppte jag honom i mitt andra akvarium med honorna. Under nästan en veckas tid ville han bara gömma sig, inte äta och brydde sig inte alls om att kaxa sig med honorna som han gjort förr.

        Idag låg han död på botten
        Jag har hållit koll på honom hela tiden, han har inte utsatts för några bett eller visat några fysiska tecken på sjukdom. Jag vet inte hur gammal han var, men han var klart större än de kamphanar man brukar se i affärer.
        Någon som har en teori? Ska jag utgå ifrån att han var gammal eller har han blivit ihjälstressad?

        Kommentar

        • aneta
          • September 2008
          • 261

          #19
          Det var tråkigt att höra
          Som du beskriver det kunde han ha dött av ålder eftersom du inte märkte någon sjukdom och tog väl hand om honom. Vilken tur att du har yngel efter honom, det finns säkert en ny fin hane bland dem om det kan vara någon tröst.
          325L

          Kommentar

          • linda.n
            • March 2008
            • 459

            #20
            Tråkigt att din hane dog! det kan mycket väl vara ålder, jag vet inte hur gammal en kampfisk blir. Men stressen kan ju också göra sitt...

            Här finns nya yngel. direkt efter förra kullen blev det en till. Jag vet inte vad som inte funkade förra gången men nu gör vi på lite annorlunda sätt så får vi se.

            De nya kläcktes igår och jag har sett en hel drös uppe i skumboet. Pappan ser trött ut men det är väl inte så konstigt.

            Håller tummarana för att det funkar nu.
            Det säkraste tecknet på att det finns intelligent liv ute i universum är att ingen försökt kontakta oss

            Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1974294

            Kommentar

            • linda.n
              • March 2008
              • 459

              #21
              Ytterligare en kull yngel. Nu har jag hittat och fångat in två från förra omgången, de bor nu i yngelkassen. Och så tusen småttingar här och där.


              Brukar kampisar para sig hela tiden när de väl börjat eller? Detta är tredje kullen på två veckor.
              Det säkraste tecknet på att det finns intelligent liv ute i universum är att ingen försökt kontakta oss

              Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1974294

              Kommentar

              Arbetssätt...