rubingurami änkling - sorgsen

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • linda.n
    • March 2008
    • 459

    rubingurami änkling - sorgsen

    min rubingurami hona har dött hon såg aldrig riktigt frisk ut så ngt tok var det.

    Vår hane däremot har alltid varit en pigg och frisk kille men sen hon dog har han betett sig annorlunda. han håller sig mer nere vid botten eller högt uppe i ngn flytväxt, ganska stilla. men han ser inte alls sjuk ut. Kan det vara så att han känner sig ensam? Hur viktigt är det för dvärgguramis att de hålls i par?

    borde jag helt enkelt köpa en ny hon till honom?
    Det säkraste tecknet på att det finns intelligent liv ute i universum är att ingen försökt kontakta oss

    Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1974294
  • Fridas
    • September 2007
    • 629

    #2
    Det skulle jag helt klart göra, i alla fall om du är säker på att vattenkvalitén är okej och att det inte var någon sjukdom som tog ut den andra. De säljs ju ofta i par och trivs nog allra bäst i par om det går. Har själv två par av dessa rubiner och de är mycket fredliga och sällskapliga med varandra.

    Mvh/Frida
    ..:: Tänk på vad du säger så att du inte säger vad du tänker ::..

    Kommentar

    • linda.n
      • March 2008
      • 459

      #3
      Ursprungligen postat av Fridas
      Det skulle jag helt klart göra, i alla fall om du är säker på att vattenkvalitén är okej och att det inte var någon sjukdom som tog ut den andra. De säljs ju ofta i par och trivs nog allra bäst i par om det går. Har själv två par av dessa rubiner och de är mycket fredliga och sällskapliga med varandra.

      Mvh/Frida

      Jag är säker på att vattenkvaliten är bra. Honan såg lite halvrisig ut redan när jag köpte henne och ibland är jag dum nog att tycka synd om istället för att byta.

      det blir en hona idag. hanen ser redan piggare ut men han har börjat förfölja guldguramihonan istället
      Det säkraste tecknet på att det finns intelligent liv ute i universum är att ingen försökt kontakta oss

      Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1974294

      Kommentar

      Arbetssätt...