Idag blev jag kär!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lilla Len
    • July 2008
    • 29

    #16
    Vi har bara kamphonor (plus en del annat också) men ingen kamphane.
    Honorna är väldigt skygga, förutom vid matdags. Honorna tycker om att gömma sig i våra väldigt många gömställen som finns i vårt 375Ls kar.
    Ville haft en hane först men de sa att de kan bli väldigt aggressiva och då vågade vi inte chansa.
    Jag hörde något om att man inte ska ha kamphona och kamphane i samma kar, men det kanske inte stämmer? Kan inte säga att det är så hundra procent... men ni som vet eller har/ har haft kan väl berätta?
    De verkar tycka om röda mygglarver, iallafall våra honor vi har!

    Kommentar

    • aneta
      • September 2008
      • 261

      #17
      Ursprungligen postat av Lilla Len
      Vi har bara kamphonor (plus en del annat också) men ingen kamphane.
      Honorna är väldigt skygga, förutom vid matdags. Honorna tycker om att gömma sig i våra väldigt många gömställen som finns i vårt 375Ls kar.
      Ville haft en hane först men de sa att de kan bli väldigt aggressiva och då vågade vi inte chansa.
      Jag hörde något om att man inte ska ha kamphona och kamphane i samma kar, men det kanske inte stämmer? Kan inte säga att det är så hundra procent... men ni som vet eller har/ har haft kan väl berätta?
      De verkar tycka om röda mygglarver, iallafall våra honor vi har!

      Jag kan gärna berätta hur just mina kampfiskar är Det verkar vara lite olika. Har tre honor och en hane och tycker att det fungerar jättebra. Klart att hanen jagar honorna runt en del men han skadar dem inte och mina honor verkar inte så lättskrämda. De är framme och tar plats. Ett tag var han mer aggressiv när han vaktade boet, men det förstod inte jag att det var äggen han var rädd om förrän jag såg små yngel Det ska vara väldigt sällsynt att få yngel i ett sällskapsakvarium så jag blev mycket förvånad (skrev om det i min tråd)

      Du kan visst prova ha en hane med men det beror också på andra fiskar du har i ditt akvaium. De går inte ihop tex med guppi läste jag.

      Jag brukar också mata med röda mygglarver men fick veta att de kunde vara allergiframkallande hoa människor så jag ger dem mycket annat tex "Tetra Betta" och "Sera San" som de gillar.
      325L

      Kommentar

      • aneta
        • September 2008
        • 261

        #18
        Ursprungligen postat av Maraschino
        Har ingen bra kamera att fota med då min som är riktigt bra har inbyggd blixt och sambon har ingen macro ojektiv till sin!! Men jag ska försöka och se om det går att ordna, vill oxå ha kort på den!!
        Jag vill också se honom och inom kort ska jag lägga ut bilder på mina kampisar
        325L

        Kommentar

        Arbetssätt...