Idag blev jag kär!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Maraschino
    • September 2008
    • 178

    Idag blev jag kär!!!

    Idag när vi inhandlade de sista grejerna till karet blev jag kär i en kampfisk, han var lila med blålila fenor som hade inslag av rött, så läcker att se på!! Ville verkligen handla med honom hem men karet är ju inte riktigt redo för fiskar än.. Vi ska fylla vatten idag så jag får hoppas att ingen annan faller för honom tills i veckan....
  • Bordusius
    • October 2008
    • 108

    #2
    Men paxa honom då i välprovad lågstadie stil
    I am awaiting the day when human biology catches up with its own self declared delusion of grandeur...and i will be waiting

    Kommentar

    • Nina82
      • January 2008
      • 6610

      #3
      Ursprungligen postat av Maraschino
      Idag när vi inhandlade de sista grejerna till karet blev jag kär i en kampfisk, han var lila med blålila fenor som hade inslag av rött, så läcker att se på!! Ville verkligen handla med honom hem men karet är ju inte riktigt redo för fiskar än.. Vi ska fylla vatten idag så jag får hoppas att ingen annan faller för honom tills i veckan....
      Fyller du vatten idag finns det väl inget som hindrar dig från att köpa honom imorgon .. Då har väl det mesta grumlet lagt sig och något mer händer väl inte med vattnet förrän första fisken åker i . Utan fisk börjar ju inte bakterierna filtret frodas, utan fisk i händer i princip ingenting med vattnet.
      12L 12L 24L 24L 24L 24L
      38L 54L 54L 63L 450L

      Kommentar

      • Maraschino
        • September 2008
        • 178

        #4
        Funderar faktiskt på att ta en sväng imorron förmiddag och inhandla den!!

        Kommentar

        • AnnaaGoldFishh
          • September 2008
          • 94

          #5
          Det går nog inte så bra , om du precis har fyllt på akvariumet är vattnet helt "rent" och inga bra bakterier som fiskarna behöver finns i vattnet , akvariumet ska hälst stå på en 1-2 veckor innan man häller i dom första fiskarna =)

          Kommentar

          • Nina82
            • January 2008
            • 6610

            #6
            Ursprungligen postat av AnnaaGoldFishh
            Det går nog inte så bra , om du precis har fyllt på akvariumet är vattnet helt "rent" och inga bra bakterier som fiskarna behöver finns i vattnet , akvariumet ska hälst stå på en 1-2 veckor innan man häller i dom första fiskarna =)
            Det kommer inte bildas några bakterier om det inte finns fisk i vattnet

            Det gäller bara att hitta balansen. Inte för mycket fisk och inte för mycket mat.
            12L 12L 24L 24L 24L 24L
            38L 54L 54L 63L 450L

            Kommentar

            • Maraschino
              • September 2008
              • 178

              #7
              Vi har kört i en bakteriekultur i filtret plus att vi haft i aquasafe i vattnet så en fisk borde väl klara sig däri!!
              Som Nina82 säger utan fisk så kommer det inte hända något alls istället.. ;-)

              Kommentar

              • Johanski
                • February 2007
                • 3044

                #8
                Stick och köp kampisen

                Kommentar

                • Nina82
                  • January 2008
                  • 6610

                  #9
                  Ursprungligen postat av Johanski
                  Stick och köp kampisen
                  Säger mästaren av impulsköp

                  Nejdå.. Det är lugnt! Köp du
                  12L 12L 24L 24L 24L 24L
                  38L 54L 54L 63L 450L

                  Kommentar

                  • Maraschino
                    • September 2008
                    • 178

                    #10
                    Finns numera bilder på hans hem i min andra tråd!! Fattas bara kampisen!! ;-)

                    Kommentar

                    • Nina82
                      • January 2008
                      • 6610

                      #11
                      Ursprungligen postat av Maraschino
                      Finns numera bilder på hans hem i min andra tråd!! Fattas bara kampisen!! ;-)
                      Blev skitsnyggt!

                      Håller tummarna för att kampisen finns kvar imorgon
                      12L 12L 24L 24L 24L 24L
                      38L 54L 54L 63L 450L

                      Kommentar

                      • Maraschino
                        • September 2008
                        • 178

                        #12
                        Ursprungligen postat av Nina82
                        Blev skitsnyggt!

                        Håller tummarna för att kampisen finns kvar imorgon
                        Tack!! :-)

                        Blev faktiskt bättre än jag trodde... Man är ju helt ny på området.

                        Kommentar

                        • Maraschino
                          • September 2008
                          • 178

                          #13
                          Ok, kampisen regerar i karet tillsammans med en fru numera!!! :-)

                          Dock har vi sett nu ikväll att han lyckats skada sig, ser ut som att han vikt ett eller två fjäll åt fel håll sen har de lossnat..

                          Kommentar

                          • Nina82
                            • January 2008
                            • 6610

                            #14
                            Ursprungligen postat av Maraschino
                            Ok, kampisen regerar i karet tillsammans med en fru numera!!! :-)

                            Dock har vi sett nu ikväll att han lyckats skada sig, ser ut som att han vikt ett eller två fjäll åt fel håll sen har de lossnat..
                            Aj då.. Nu måste du ju fota snyggingen så vi oxå får se

                            Du vet väl att man helst ska ha fler honor men att han även mår bra utan någon alls
                            De blir ganska aggressiva vid lek
                            12L 12L 24L 24L 24L 24L
                            38L 54L 54L 63L 450L

                            Kommentar

                            • Maraschino
                              • September 2008
                              • 178

                              #15
                              Ursprungligen postat av Nina82
                              Aj då.. Nu måste du ju fota snyggingen så vi oxå får se

                              Du vet väl att man helst ska ha fler honor men att han även mår bra utan någon alls
                              De blir ganska aggressiva vid lek
                              Ja, vi pratade med en av de i butiken och han sa att iom att karet är så stort kommer honan kunna gömma sig så jag hoppas hon hittar gömställena som finns. Annars får honan flytta till min lillebror, vi ska ha koll ifall de bråkar för mycket!

                              Har ingen bra kamera att fota med då min som är riktigt bra har inbyggd blixt och sambon har ingen macro ojektiv till sin!! Men jag ska försöka och se om det går att ordna, vill oxå ha kort på den!!

                              Kommentar

                              Arbetssätt...