Mat till Kampfisk..??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Whisky
    • April 2008
    • 108

    Mat till Kampfisk..??

    Hejsan ,

    Köpte en jättesnygg kampfiskhane i söndags, han är snäll emot guppysarna, honor som hanar, än sålänge iallafall! Bara till hans fördel, eftersom han då har 112 l att simma på, istället för 64..! (extra karet, OM det inte skulle fungera)

    Men , nu är det så att han spottar ut flingfodret och simmar vidare, visst, han kanske ätit sig mätt på guppyyngel, men blir ändå lite orolig att han ska svälta ihjäl ?
    Vad kan jag ge honom? Någon som råkar veta vad dom får på Bromma zoo? eller annat förslag?!
  • JojjeN
    • June 2008
    • 3567

    #2
    Verkar konstigt, vad jag har hört kan inte fiskar känna mättnad, utan dom äter tills dom dör helt enkelt.

    Vad kampfiskar gillar vet jag dock inte.
    Tillbaks efter paus.

    Kommentar

    • Qubik
      • May 2007
      • 39

      #3
      Finns speciella flytkulor till kampfiskar om man vill ha det.
      De kampfiskar jag har haft har ätit flingorna.
      Det är bara att prova sig fram. Fryst foder fungerar också bra.

      Kommentar

      • Whisky
        • April 2008
        • 108

        #4
        Okej, ja mina tidigare har också ätit flingfoder, menmen, får köpa lite olika då..

        Kommentar

        • Qubik
          • May 2007
          • 39

          #5
          Behöver inte köpa olika. Ge du det du har. Han precis som oss människor får väl lära oss att äta det som serveras.
          Prova ge han en bit räka som du har sköljt av noga så det salta försvinner. Brukar vara en delikatess.

          Kommentar

          • Whisky
            • April 2008
            • 108

            #6
            Om räkor var en delikatess, så vet jag nog var mina räkor i akvariumet tagit vägen Tog en liten chansning där, får se om man ser dom snart eller inte dådå!
            Han är nog väldigt mätt dårå, haha.. yngel och räkor, förstår att han väljer bort maten som seglar ner

            Kommentar

            • Hella2
              • July 2005
              • 1158

              #7
              min kampfisk dödade en guppyhane för mig. han åt helt enkelt upp honom. så vad jag kan tro så är dom köttätare i grunden. Nu får min frysta mygglarver m.m men äter även flingfoder
              Man blir aldrig fullärd ....

              Kommentar

              • JojjeN
                • June 2008
                • 3567

                #8
                Ursprungligen postat av Hella2
                min kampfisk dödade en guppyhane för mig. han åt helt enkelt upp honom. så vad jag kan tro så är dom köttätare i grunden. Nu får min frysta mygglarver m.m men äter även flingfoder
                Det är för att han trodde det var en annan kampfisk hane, med de långa fenorna...
                Tillbaks efter paus.

                Kommentar

                • bettaman
                  • June 2008
                  • 127

                  #9
                  mata med mygglarver

                  Kommentar

                  • FamiljenMårtensson
                    • October 2008
                    • 93

                    #10
                    Min åt inte första kvällen, men dagen efter åt han som en galning.
                    En suddig bild:


                    Han är liksom lite vänd mot glaset =P
                    Senast redigerad av FamiljenMårtensson; 08 November 2008, 18:57. Anledning: Glömde en sak =)
                    Jag Är Smartare Än Mina Fiskar! (Eller?) 8D

                    Kommentar

                    • Flaxss
                      • November 2008
                      • 1718

                      #11
                      vet inte om det är bra för dom , men jag brukar ge mina små kyckling bitar ibland . det älskar dom ! utöver det får mina räkor,mygglarver,flingor,äter,majs och allt äter dom med aptit ( mina börjar nog bli tjocka! )

                      Kommentar

                      Arbetssätt...