Hjälp !! vad är det med mina guldguramis?! =O

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • AnnaaGoldFishh
    • September 2008
    • 94

    Hjälp !! vad är det med mina guldguramis?! =O

    Såhär är det , först hade jag två guld guramis, en hane och en hona, men så mobbade hanen honan , så vi lämnade tillbaka hanen , så var honan ensam med dom andra fiskarna i typ 1-2 dagar, så köppte vi en ny hona i samma storlek som den som redan var i akvariumet , då hanen som vi hade förut var mkt större, trodde vi det var det som var felet, men när vi släppte i den nya guramin som var i exackt samma storlek , började den gamla honan att mobba den nya =O asså , jag får panik vad är det som jag gör fel??? vad ska jag göra? =O
  • AndersN
    • September 2008
    • 7

    #2
    Man bör ha en hane och minst 3 honor för att slippa "bråk".
    Din hane mobbade inte din hona, utan det var ren uppvaktning från honom.
    Hanarna kan bli lite väl aggressiva i sin uppvaktning och det är därför bra att ha flera honor för att fördela bördan.

    Mitt tips köp en hane och en hona till.
    http://aquascapingsweden.blogspot.com/

    Kommentar

    • AnnaaGoldFishh
      • September 2008
      • 94

      #3
      hmm , elr så kan jag lämna tillbaka båda två för jag vill inte ha dom , dom förstör bara för mitt akvarium >< iaf den ena , som nu har börjat mobba allt och alla i akvariumet -.-''

      Kommentar

      • saltbiff
        • December 2006
        • 607

        #4
        Nämen! Det måste vara typiskt för guldgurami! Jag köpte 2 par för länge sedan,men de var också skitdumma och mobbade alla andra så de åkte tillbaka till affären... så fina men så dumma-synd

        5 söt+1 salt+1 damm med guldruda, leguan o en corgivovve

        Kommentar

        • JojjeN
          • June 2008
          • 3567

          #5
          Som sagt borde du inte lämnat tillbaka din första hane cdå det var ren uppvaktning, när honan mobbar hanen är det dock något som är fel.

          Tycker du ska åka in och byta honan mot 3 nya, och se om problemet kvarstår
          Tillbaks efter paus.

          Kommentar

          • AnnaaGoldFishh
            • September 2008
            • 94

            #6
            Men det är exackt samma sak nu , men nu är det garanterat två honor , o den mobbade honans fenor hänger nästan i trasor ?!!

            Kommentar

            • AnnaaGoldFishh
              • September 2008
              • 94

              #7
              nu har jag lämmnat tillbaka den ena guramin , men den som jag har kvar värkar helt depp , den har bleknat i färgen o äter knappt, den simmar knappt o typ ingenting =S vad ska jag göra?!

              Kommentar

              • JojjeN
                • June 2008
                • 3567

                #8
                Och du försökte med 3 honor och en hane? Och att släppa ner dom samtidigt! Ingen ska ha varit först i, utan dom som är där i nu, lägger du i en burk eller något jämte akvariumet (medans du koppar in dom andra guramisarna), sen ändrar du om en del i akvariumet, och släpper i den igen samtidigt som de adnra när inkoppningen är klar, så är ingen säkrare på akvariumet än nån annan.
                Tillbaks efter paus.

                Kommentar

                • Temeraire
                  • January 2008
                  • 385

                  #9
                  Guldgurami, ja hannarna är ena riktiga dräpare! min hade ihjäl min dvärgguramihanne och har väll snart ihjäl sin hona
                  " Oh, oopo-doo, jag vill ju va som du-u-u. Jag vill se ut som du, gå som du, du-u-u, det vill jag nu-u-u "

                  Kommentar

                  • AnnaaGoldFishh
                    • September 2008
                    • 94

                    #10
                    tyvärr har jag fått nån jävla sjukdom som har tatt död på typ alla mina fiskar inklusive min gurami =(

                    Kommentar

                    Arbetssätt...