Värt att chansa?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gickan_87
    • November 2003
    • 1873

    Värt att chansa?

    Satte ner två platys till min kamphane nu och kampisen blåser upp sig och spänner ut fenor och gällocken mot platysen. Men när de inte bryr sig i honom så slutar han och ligger och avvaktar på bottnen.


    Är dte värt att chansa?

    Kommer han ha ihjäl platysarna?
  • nicenettis
    • February 2008
    • 94

    #2
    jag har haft två olika kampfiskar med mina platyn den första kampfisken dog och ingen av dem har rört platyn har levt med kampfiskar i flera månader. men jag kan ha fel för jag är ingen expert på fisk

    Kommentar

    • JojjeN
      • June 2008
      • 3567

      #3
      Jag blir så sur på platys, dom fattar aldrig var dom ska vara och inte, ser så oerhört korkat ut i akvariumet när dom simmar in på samma "förbjudna" område hela tiden, och ancistrusen eller cikliderna putar väck dom, och 2 sekunder senare är dom tillbaka igen!

      Om jag varit en kampfisk had jag nog bitit dom för att dom är så irriterande, men så kanske inte fiskarna tänker.
      Tillbaks efter paus.

      Kommentar

      • streezz88
        • July 2007
        • 529

        #4
        Du behöver inte oroa dig, jag har en kampfiskhande tillsammans med barber och platys, och dom lever i harmoni med varandra. Han han varit ensam en längre tid, kanske han reagerar på nyainvånare, och vill visa vems revir det är, men tror inte du ska oroa dig med att han ger sig på dina platys! Men du bör nog skaffa mer platys.

        Och förresten hur stort är ditt kar?

        Kommentar

        • gickan_87
          • November 2003
          • 1873

          #5
          Jodå, fler platys ska införskaffas.

          Akvariet är på 54 liter

          Kommentar

          Arbetssätt...