Guramihane bär på växtdelar.. ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sibirisktiger
    • October 2007
    • 91

    Guramihane bär på växtdelar.. ?

    Min dvärgguraminhane tar tag i flytande växtdelar och flyttar dom till en annan ände av akvariumet Vill han bygga skumbo eller vad håller han på med?
    Tiger
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Har du inga flytväxter eller andra växter som ligger på ytan så brukar de samla delar av andra växter för att fästa ihop med sitt skumbo.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Sibirisktiger
      • October 2007
      • 91

      #3
      Ursprungligen postat av ansjo
      Har du inga flytväxter eller andra växter som ligger på ytan så brukar de samla delar av andra växter för att fästa ihop med sitt skumbo.

      Oh shit! Så han tänker alltså bygga?! Jag köpte paret för bara 2 dagar sedan.. Kan det gå så fort på ett nytt ställe? Hahaha! Lite komiskt tycker jag, för jag tycker egentligen inte om gurami men testade nu när jag gjorde om mitt kar, och jag tycker mer och mer om dom nu
      Tiger

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Men från att de börjar samla växtdelar till de har byggt ett skumbo kan vara långt. Hoppas att han bygger på och att du får en lyckad lek på just dessa gurami, något som jag själv inte lyckats åstadkomma!
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Sibirisktiger
          • October 2007
          • 91

          #5
          Men ska man sänka vattennivån eller nått, som hos kampfisk?
          Tiger

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #6
            Det beror på vad du vill ha ut från leken. Är de själva i karet så visst kan du göra det, men finns det fler fiskar i karet så kommer det troligen inte att bli så mycket av leken ändå och då är det lite ogjort arbete.
            Det bästa är att ha ett eget kar till dem, flytväxter, låg vattenyta och även helst inget bottenmaterial så de ser äggen som ibland ramlar ner från boet.
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Sibirisktiger
              • October 2007
              • 91

              #7
              Aha! Ja, just nu går de ihop med blodtetror, pansarmalar och ancistrus... Men men. Vi får se vad tiden utvisar
              Tiger

              Kommentar

              Arbetssätt...