Fisk tips! Vad ha tillsammans med dvärggurami

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • monimo
    • August 2007
    • 88

    Fisk tips! Vad ha tillsammans med dvärggurami

    Hej

    Jag ska införskaffa några till fiskar i helgen tänkte jag. Men vad ska jag ha?? I dagsläget bor det i mitt 160 l kar 3 st dvärgguramis. Jag har mycket växter, fin sand o vattnet har PH 7 och håller ca 26 grader.

    Kom med förslag tack!?!!

    //Monimo
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Corydoras, L-malar, tetror, rasboror, ja listan kan göras lång så det vore bra om du kunde precisera dig åt något håll.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • monimo
      • August 2007
      • 88

      #3
      Ursprungligen postat av ansjo
      Corydoras, L-malar, tetror, rasboror, ja listan kan göras lång så det vore bra om du kunde precisera dig åt något håll.

      Tjaa, jag kan väl tänka mig lite vad som helst faktiskt. Men ok då, nån tetrasort kanske, och kanske nån algätande mal? Gillar ju såna där pleco men har förstått att de blir rätt stora?? Vill inte ha så stora fiskar.

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Ett par Ancistrus funkar fint då de inte blir större än 12-13 cm, och då finns det även en chans att du får malbebbar med.
        Sedan tetror är ett svårt kapitel då det finns några sortar att välja mellan, men Svart fantomtetra är inte fel och heller inte lika vanliga som tex Kardinaltetran och neontetran. Det bästa med tetravalet är att kolla vad affären har för utbud och sedan utgå därifrån.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Sibirisktiger
          • October 2007
          • 91

          #5
          Jag har 2 dvärgguramisar i mitt 105l tillsammans med blodtetror, ancistrus och metallpansarmalar. Funkar utmärkt
          Tiger

          Kommentar

          • monimo
            • August 2007
            • 88

            #6
            Tackar för tipsen

            Kommentar

            Arbetssätt...