Kampfisk! med vad?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • amoramir
    • December 2007
    • 212

    Kampfisk! med vad?

    tänkte skaffa mig en kamfisk hane i en 30l och undrar om det finns en afäär i göteborg som har bra kampfiskar???? OCH undrar vilka andra fiskar kan jag ha tilsammans med kampfisken? kan man ha räkor?
  • Maria - Sjöjungfru

    • January 2004
    • 4236

    #2
    I 30 liter så ska du inte ha några fiskar med kampfisken, räkor funkar bra.
    Maria - Sjöjungfru

    Kommentar

    • amoramir
      • December 2007
      • 212

      #3
      Ursprungligen postat av Maria - Sjöjungfru
      I 30 liter så ska du inte ha några fiskar med kampfisken, räkor funkar bra.
      så du menar att räkor går bra ihop med kampfisk i en 30 l?

      Kommentar

      • Maria - Sjöjungfru

        • January 2004
        • 4236

        #4
        Ursprungligen postat av amoramir
        så du menar att räkor går bra ihop med kampfisk i en 30 l?
        Jag tycker väl i och för sig att 30 liter är väl litet även för en kampfisk, jag har en tillfälligt tillsammans med räkor och det funkar bra, visserligen slinker nog ett och annat räkyngel ner i magen på kampisen, men det kan jag leva med. Men min kamphane har gått där p gr a att han blev mobbad i sitt andra akvarium, nu är han långfenad och fin igen och till hösten ska han få större bostad, då ska han flytta till 110 liter, vilket är lite mer värdigt en så fin fisk
        Maria - Sjöjungfru

        Kommentar

        • amoramir
          • December 2007
          • 212

          #5
          Ursprungligen postat av Maria - Sjöjungfru
          Jag tycker väl i och för sig att 30 liter är väl litet även för en kampfisk, jag har en tillfälligt tillsammans med räkor och det funkar bra, visserligen slinker nog ett och annat räkyngel ner i magen på kampisen, men det kan jag leva med. Men min kamphane har gått där p gr a att han blev mobbad i sitt andra akvarium, nu är han långfenad och fin igen och till hösten ska han få större bostad, då ska han flytta till 110 liter, vilket är lite mer värdigt en så fin fisk
          ok då...men just nu finns det massa guppy yngel i karet som ska flyttas när kampfiken kommer. går det bra om jag köper några räkor o lägger de tisammans men guppy yngel???? och vilka räkor är både bra och fina??? jag kan nästan inget om räkor så behöver ganska tåliga räkor!

          Kommentar

          Arbetssätt...