Elak Gurami Hane

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Klikken
    • April 2008
    • 48

    Elak Gurami Hane

    Hej, för en vecka sen så köpte jag en gurami hane och en gurami hona. gurami honan gömde sig bara hela tiden. så jag köpte en till gurami hona EN BLÅ dom andra var GULA. Men odm gömmer sig fortfarande och nu kan jag se att den gula gurami honans stjärt är lite på äten nu har jag stoppat gurami hanen i en liten bur i akvariumet. Hur ska jag göra för att få dom att sluta bråka?
  • BlueJ
    • January 2008
    • 261

    #2
    guramisar gör ofta så har jag märkt hade 4 honor och en hanne till mina hannen dog och en hona de är revir krävande det blir oftast så
    The nicest person is nott always the winner

    Kommentar

    • Klikken
      • April 2008
      • 48

      #3
      Ursprungligen postat av BlueJ
      guramisar gör ofta så har jag märkt hade 4 honor och en hanne till mina hannen dog och en hona de är revir krävande det blir oftast så
      Okej så ska ja låta hannen jaga honorna?

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Egentligen bör man nog ha dem i skilda akvarier (hanar och honor alltså) tills hanen har byggt sitt bo, och är intresserad av att ha honor i närheten. Innan dess ser han nog dem mest som intränglingar i reviret.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • JojjeN
          • June 2008
          • 3567

          #5
          Ursprungligen postat av Klikken
          Okej så ska ja låta hannen jaga honorna?
          Snarare kan du i skålen du hade på 20 liter, ha honorna tillfälligt tills hanen skaffat sig ett revir.

          Men bara tillfälligt.
          Tillbaks efter paus.

          Kommentar

          • Klikken
            • April 2008
            • 48

            #6
            Ursprungligen postat av JojjeN
            Snarare kan du i skålen du hade på 20 liter, ha honorna tillfälligt tills hanen skaffat sig ett revir.

            Men bara tillfälligt.
            Okej =P

            Kommentar

            Arbetssätt...