Vad göra, han bygger bo?!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • monimo
    • August 2007
    • 88

    Vad göra, han bygger bo?!

    Hej

    Jag har precis skaffat två par dvärgguramis (i söndags). Nu har en av hanarna börjat att bygga bo uppe vid vattenytan. Eftersom jag aldrig haft såna här fiskar förut så undrar jag om man ska göra något för att hjälpa honom?? Akvariet är nystartat så det finns ju inte så mycket skräp för honom att bygga med. Fixar han det ändå? Eller kan man lägga i något som han kan bygga med??

    Kanske en dum fråga det här men men
  • streezz88
    • July 2007
    • 529

    #2
    Ursprungligen postat av monimo
    Hej

    Jag har precis skaffat två par dvärgguramis (i söndags). Nu har en av hanarna börjat att bygga bo uppe vid vattenytan. Eftersom jag aldrig haft såna här fiskar förut så undrar jag om man ska göra något för att hjälpa honom?? Akvariet är nystartat så det finns ju inte så mycket skräp för honom att bygga med. Fixar han det ändå? Eller kan man lägga i något som han kan bygga med??

    Kanske en dum fråga det här men men
    Han fixar det där själv men du kan skaffa dig någon form av flytväxt så stabiliserar det sig något annars så vet han nog vad han håller på med!

    Kommentar

    • monimo
      • August 2007
      • 88

      #3
      Ursprungligen postat av streezz88
      Han fixar det där själv men du kan skaffa dig någon form av flytväxt så stabiliserar det sig något annars så vet han nog vad han håller på med!

      He he...tack för tipset. Ska införskaffa lite flytisar då.

      Kommentar

      • streezz88
        • July 2007
        • 529

        #4
        Ursprungligen postat av monimo
        He he...tack för tipset. Ska införskaffa lite flytisar då.
        Hihi gör så lycka till!

        Kommentar

        Arbetssätt...