Hängig Chokladgurami

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Driva
    • July 2008
    • 38

    Hängig Chokladgurami

    En av mina guramis (har fyra stycken) har tappat färgen och står vid ytan i hörnet av akvariet.
    Karet har varit väldigt varmt (igår uppemot 30) men idag ligger det på 27 grader, och jag jobbar på att få ned det mer. Kan det vara värmen?
    Funderade på syrebrist, en resten av fiskarna (fantomtetror, rödmunstetror, kampfiskar och malar) är glada och spralliga och simmar runt, och om de är syrebrist borde väl alla vara hängiga och simma vid ytan?
  • hgs
    • December 2007
    • 147

    #2
    laburint fiskar andas luft från ytan.men syrebrist tror jag inte att det är trots att vatten folarar lite av syrehalten när det blir varmt.Men att det är värmen tror jag att det är,sen att det varierar mellan individer må så vara prova att kyla vattnet med kyl klampar eller en fläkt...

    Kommentar

    • Driva
      • July 2008
      • 38

      #3
      Jag har bytt lite vatten och hällt i lite svalare, har öppet i lägenheten (idag är det som tur är inte lika hett som igår), samt håller på att frysa petflaskor för att lägga i, så jag hoppas han blir bättre!

      Tycker det är lite märkligt att det bara är en fisk som verkar må dåligt..

      Kommentar

      • oaken
        • September 2006
        • 901

        #4
        Chokladguramis är väldigt känsliga fiskar rent generellt, och ställer stora krav på vattenkvalitén. Temperaturen tror jag inte borde ta kål på dem, om det inte är över långa perioder. 27 grader ska definitivt inte vara något problem.

        Kommentar

        Arbetssätt...