Skumbo i plastspann?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tonpet
    • February 2008
    • 469

    Skumbo i plastspann?

    Jag har scalarer som håller på att lägga rom i ett. Fyra par samtidigt och precis så har paletterna fått yngel.
    Jag kom på mina mosaikgurami med att äta upp hela rom kakan två gånger.
    Så nu när det var dax igen så åkte guramin i en tioliters plast spann tillfälligt.
    Men nu i morse när jag bytte vatten där så var det skum ihop med en flytväxt på ytan.
    Kan detta vara skumbo?
    Och isf. vad skall jag göra och vad händer??
    Juwel Rio 300, Diskus
    "Sluta vara den du var och bli den du är"
  • tonpet
    • February 2008
    • 469

    #2
    Ingen som kan hjälpa mig?
    Juwel Rio 300, Diskus
    "Sluta vara den du var och bli den du är"

    Kommentar

    • Erik...
      • May 2006
      • 1459

      #3
      Det borde vara ett skumbo, vad som händer beror väl på, om du har hane och hona av mosaik gurami kan de leka, men var väldigt uppmärksam på hur de beter sig momt varandra, det är stor risk att de slår ihjäl varandra i hinken, dessutom är det rätt svårt att upprätthålla god vattenkvalitet i en liten hink i det långa loppet. Om du har fyra skalare-per och ett palett-par som leker lär du knappast ha plats ens för de ynglen, än mindre för att även föda upp mosaikguramis.

      Mitt tips är att skaffa fler akvarier, många fler akvarier.

      Kommentar

      • Patrik Steen
        • May 2006
        • 8464

        #4
        Mitt tips är att låta det vara och låta naturen ha sin gång i Akvariumet så slipper man en massa Akvarium om man nu inte vill ha det förstås...Ha Ha
        Mvh.Patrik

        Kommentar

        • tonpet
          • February 2008
          • 469

          #5
          Ursprungligen postat av Patrik Steen
          Mitt tips är att låta det vara och låta naturen ha sin gång i Akvariumet så slipper man en massa Akvarium om man nu inte vill ha det förstås...Ha Ha
          Okey, dom får börja om i det stora karet, om det nu var början på ett skumbo.
          Dom åker i nu med en gång.
          Juwel Rio 300, Diskus
          "Sluta vara den du var och bli den du är"

          Kommentar

          • tonpet
            • February 2008
            • 469

            #6
            Ursprungligen postat av Erik...
            Det borde vara ett skumbo, vad som händer beror väl på, om du har hane och hona av mosaik gurami kan de leka, men var väldigt uppmärksam på hur de beter sig momt varandra, det är stor risk att de slår ihjäl varandra i hinken, dessutom är det rätt svårt att upprätthålla god vattenkvalitet i en liten hink i det långa loppet. Om du har fyra skalare-per och ett palett-par som leker lär du knappast ha plats ens för de ynglen, än mindre för att även föda upp mosaikguramis.

            Mitt tips är att skaffa fler akvarier, många fler akvarier.
            Det skall bli fler akvarium, men det är bara till scalarerna. Men vi flyttar om tre veckor så jag vill inte dra igång fler just nu.
            Tackar för svar
            Juwel Rio 300, Diskus
            "Sluta vara den du var och bli den du är"

            Kommentar

            Arbetssätt...