labyrintfiskar och amerikanska ciklider, funkar det???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • chippog
    • June 2008
    • 5

    labyrintfiskar och amerikanska ciklider, funkar det???

    på något sätt fick jag i huvudet att ha flaggciklider ihop med ormskinnsguramissar i samma kar. någon som har erfarenhet att något i den stilen, ciklider och guramissar??? tacksam för kommentarer!
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Ciklider och gurami har jag haft tillsammans många gånger utan några problem, men inte just den kombinationen du tänkt dig.
    Jag ser ingen fara att ha dessa båda arter tillsammans bara akvariet är stort nog.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Daniel Blom
      • June 2003
      • 1670

      #3
      Ursprungligen postat av chippog
      på något sätt fick jag i huvudet att ha flaggciklider ihop med ormskinnsguramissar i samma kar. någon som har erfarenhet att något i den stilen, ciklider och guramissar??? tacksam för kommentarer!
      Det borde inte bli några problem med så pass fridsamma fiskar. Båda gillar lugn & ro - mina flaggor lekte först när de fick ett akvarium helt utan cirkulation.
      Det enda du behöver här i livet är okunnighet och självförtroende,
      och framgången är given.
      Samuel Clemens
      Mina bilder

      Kommentar

      • hgs
        • December 2007
        • 147

        #4
        Har flaggciklid ihop med kyssgurami och det har inte varit några problem hittills även om den största guramin kan vara ganska "på". Flaggcikliden är som en simmande ko, sävlig och tålmodig...
        En fråga dock, var har du fått tag i dina flaggciklider? Skulle gärna vilja ha tag i en hona speciellt. Verkar inte som om många zoo-handlare för den.

        Kommentar

        Arbetssätt...