kampfisk projekt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bläckis
    • December 2007
    • 65

    kampfisk projekt

    hej allesamans jag skulle vilja få lite hjälp, jag vill starta ett kampfisk kar vad jag har förståt så behöver dom ej mkt stor kar jag skulle till ocjh med vilja kunna föda upp kampfiskar men för att jag skall kunna lyckas behöver jag er hjälp, sen så tycker jag att det är dumt att när man skall köpa honor så kan det lika gärna bli en korfenad hane hur skall jag kunna se mer exakt att det är en hona jag vet att man kan se nån vit grej sticka ut men detta är svårt att se tycker jag. kom gärna med förslag av typ av akvarium
    och annat matrial som kan behövas // MHV David
  • Ibanez
    • July 2006
    • 853

    #2
    Ursprungligen postat av bläckis
    hej allesamans jag skulle vilja få lite hjälp, jag vill starta ett kampfisk kar vad jag har förståt så behöver dom ej mkt stor kar jag skulle till ocjh med vilja kunna föda upp kampfiskar men för att jag skall kunna lyckas behöver jag er hjälp, sen så tycker jag att det är dumt att när man skall köpa honor så kan det lika gärna bli en korfenad hane hur skall jag kunna se mer exakt att det är en hona jag vet att man kan se nån vit grej sticka ut men detta är svårt att se tycker jag. kom gärna med förslag av typ av akvarium
    och annat matrial som kan behövas // MHV David
    kolla med akvariebutiken så kan han garanterat se skillnad på dem o då lär du med se det sen är det inte världens lättaste sak att föda upp kampfisk, antar att du syftar på betta splenders, så det får vi hoppas att ngn annan med mer erfarenhet kan svara på.. mitt råd e att ha 1 hane o 2 el 3 honor i ett ca 100L kar..

    läs på!! http://www.zoopet.com/index.php?opti...d=52&Itemid=67

    sen kan du söka på kampfisk på zoopet sökmotor..
    Era fiskar ger jag mina till frukost..

    Kommentar

    • Kampy
      • July 2008
      • 1

      #3
      Hej!
      Jag håller på med Kampfiskar. Just nu har jag ett kar med en hane, och bredvid honom står en annat lite mindre kar med en hona. Meningen med det är att han är ensam i hans kar och när han får syn på henne kanske han börjar bygga ett skumbo. Det är ett jättebra tips!
      När jag köpte kampfiskhonor, sa de i afären att om kampfisken har 2 tydliga ränder, är det tydligt att det är en hona.
      Jag har lärt mig väldigt mycket om kampfiskar på hemsida www.kampfisk.just.nu
      Det är en jätte bra sida som det står steg för steg hur man ska göra ifall man vill få kampfisk yngel.
      Hej då!

      Kommentar

      • annatzk
        • January 2008
        • 165

        #4
        Ang. kön:
        Jag har också fått höra det där med ränderna, men jag vet inte om det är det säkraste.
        Honor har en väl synlig vit prick vid analfenan.
        Hörde någonstans att unga hanar också kan ha det, men kolla på lite större exemplar och be om hjälp så ska du nog få honor.

        Kampys tips om att trigga igång bobygget genom att de ser varandra verkar smart. Hanen kan ju vara rätt elak motr honorna innan han är klar, han vill helt enkelt inte ha dem i sitt revir då, lycka till!

        Kommentar

        Arbetssätt...