Ny Video! "My Red Dragons, Spawning!"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Thaifighter
    • August 2006
    • 420

    Ny Video! "My Red Dragons, Spawning!"

    Hej!

    Jag har just kommit hem från ännu en 5 månaders vistelse i Thailand, och har återigen lyckats "smuggla" med mej några kampfiskar hem!
    Bland annat ett par "Red Dragon", som jag som vanligt köpt i Chatuchark Marknaden i Bangkok!
    Kostade där 200 baht ca 33 kr stycket.
    Dom lekte för två dar sen, så jag passade på att filma dom, tyvärr i ett slitet litet plast-akvarium, så bilden är inte så klar!
    Här är den i alla fall: http://www.youtube.com/watch?v=tm4kNWaRS7o

    Thaifighter
    Alla mina fisk-video på Youtube!
    http://www.youtube.com/user/tropicalfishlover
  • ize
    • May 2004
    • 612

    #2
    MYCKET bra video! Nu vet jag preis hur det ser ut när kampfiskar parar sig och lägger ägg. Tack Thaifighter!
    Trygg nog att acceptera det jag inte kan förändra, styrka att förändra det jag kan, och förståndet att inse skillnaden.

    Amor vincit omnia

    Kommentar

    • Baf2
      • February 2008
      • 421

      #3
      Snygga!
      Men jag fattar inte hur du fick med dig fiskarna man får bara ha 2dl vatten med på planet!?

      Kommentar

      • Thaifighter
        • August 2006
        • 420

        #4
        Liquids carried in cabin baggage must be held in individual containers, with no container exceeding 100ml
        All liquid containers must be carried in a separate clear plastic, zip-top or re-sealable bag that does not exceed 20cm x 20cm (8in x 8in) or equivalent to one litre in capacity.

        Gäller alltså bara handbaggage!
        Alla mina fisk-video på Youtube!
        http://www.youtube.com/user/tropicalfishlover

        Kommentar

        • tessilago
          • July 2007
          • 373

          #5
          Jättebra video!!
          Administratör på http://www.rovfisk.se, forumet för rovfiskentusiaster.

          Kommentar

          • ize
            • May 2004
            • 612

            #6
            Ursprungligen postat av Thaifighter
            Liquids carried in cabin baggage must be held in individual containers, with no container exceeding 100ml
            All liquid containers must be carried in a separate clear plastic, zip-top or re-sealable bag that does not exceed 20cm x 20cm (8in x 8in) or equivalent to one litre in capacity.

            Gäller alltså bara handbaggage!
            Men hur klarade de temperaturväxlingarna mellan thailands värme och kylan i lastrummet? Tidningar och bubbelplast?
            Trygg nog att acceptera det jag inte kan förändra, styrka att förändra det jag kan, och förståndet att inse skillnaden.

            Amor vincit omnia

            Kommentar

            • Thaifighter
              • August 2006
              • 420

              #7
              Inga problem med kylan hade dom bara i små plastpåsar med lite vatten i botten och luft ovanpå, som jag packat in i en plast-matlåda.
              Som jag sen packat in bland mina kläder.
              Tempen var ca 18 grader när jag fick hem dom, men efter ett par timmars långsam uppvärmning och inkoppning av nytt vatten, så var dom pigga igen!
              Har tre par som alla lekt inom en vecka och första paret lekte redan efter 3 dagar, det visar att dom inte tagit någon skada av transporten!

              Thaifighter
              Alla mina fisk-video på Youtube!
              http://www.youtube.com/user/tropicalfishlover

              Kommentar

              • ize
                • May 2004
                • 612

                #8
                Där ser man .. synd att det inte är så lagligt att göra så, men grattis iaf
                Trygg nog att acceptera det jag inte kan förändra, styrka att förändra det jag kan, och förståndet att inse skillnaden.

                Amor vincit omnia

                Kommentar

                • bettaman
                  • June 2008
                  • 127

                  #9
                  jättegrym video !!!

                  Kommentar

                  • Simon H
                    • January 2008
                    • 515

                    #10
                    väldigt bra video.

                    Kommentar

                    • MK57
                      • September 2006
                      • 197

                      #11
                      Vad händer ifall man blir tagen?
                      Ska till Thailand nu i höst som kommer och är sugen på att
                      ta med lite fiskar hem
                      Men vad kan hända och så ifall det händer att man blir tagen?
                      Diskus+malar=skoj

                      Kommentar

                      • Thaifighter
                        • August 2006
                        • 420

                        #12
                        Har faktiskt aldrig hört om nån som åkt dit för att ha försökt införa några akvariefiskar, så jag har ingen aning vad som händer, men kan tänka mej att det blir dryga böter om man skulle försöka införa nån utrotningshotad sällsynt art, eller om man har 100 tals fiskar i baggaget!
                        Några odlade kampfiskar tror jag inte dom bryr sej om, men man vet aldrig!?

                        I alla fall så ...tillbaka till mina "Red Dragon"!
                        Här är en bild jag just tog av hanen vaktandes sina 4 dygn gamla yngel under skumboet, tror att dom börjar att simma mer fritt imorgon!

                        Thaifighter

                        Alla mina fisk-video på Youtube!
                        http://www.youtube.com/user/tropicalfishlover

                        Kommentar

                        • Guest

                          #13
                          OMG Thaifighter (grymt namn förövrigt) att du smugglade in fisk, det är lite hardcore men inget man skall förespråka.
                          Jag har sätt dina filmer på youtube men visste inte att du var svensk och medlem här:P
                          Hur får du tag i musiken t.ex.?

                          Kommentar

                          • Thaifighter
                            • August 2006
                            • 420

                            #14
                            Ursprungligen postat av Lutt
                            OMG Thaifighter (grymt namn förövrigt) att du smugglade in fisk, det är lite hardcore men inget man skall förespråka.
                            Jag har sätt dina filmer på youtube men visste inte att du var svensk och medlem här:P
                            Hur får du tag i musiken t.ex.?
                            Givetvis inget som jag uppmanar folk till att göra, uppriktigt sagt så känner jag mej inte som en "hardcore smuggler", har tagit hem fiskar många gånger, förr alltid öppet i handbaggaget, aldrig någon som sagt något vid röntgen, även haft dom uppe i planet och visat för flygvärdinnorna!
                            Pga av nya restriktioner för vätska i handbaggaget så får dom numera åka i incheckade väskan istället!
                            Har även frågat på BKKs flygplats om reglerna men ingen visste bara skickade mej runt från den ena till den andra, men tror inte dom bryr sej om några ynka småfirrar!

                            Namnet har förståss inget med Thai-boxning att göra som vissa tror, utan syftar på min kärlek till inte bara dom thailändska kampfiskarna, utan till Thailand som jag tillbringat mycket tid i (5-7 mån) varje år sen 21 år tillbaka, och som jag erkänner som mitt andra hemland!

                            Vad det gäller mina video-filmer så är det alltid svårast att hitta rätt musik, men finns en hel del i mitt videoredigerings-program "Pinnacle Studio", annars får man googla och hoppas man hittar nått på nätet vilket kan ta lite tid!

                            Thaifighter
                            Senast redigerad av Thaifighter; 21 June 2008, 16:08.
                            Alla mina fisk-video på Youtube!
                            http://www.youtube.com/user/tropicalfishlover

                            Kommentar

                            • Guest

                              #15
                              Syftade mer på Betta rubra the red thaifighter

                              Kommentar

                              Arbetssätt...