vad kan ha skadat min kamp hane

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nicenettis
    • February 2008
    • 94

    vad kan ha skadat min kamp hane

    i dag när jag klev upp var min kamphande sönder biten har nu flyttat honom men vad kan ha skadat honom har 2 st platyn 2 black molly en mal och en kamphona i akvariet
  • Jens A.
    • March 2007
    • 5026

    #2
    Troligen var det kamphonan. De kan ofta ganska bitska mot hanen. "Hon" kan dessutom också vara en kortfenad hanne...du vore inte den första att ha fått en sådan.
    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

    Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

    Kommentar

    • nicenettis
      • February 2008
      • 94

      #3
      visst ska en hona ha en vit prick vid anal öppningen ? för det har denna och jag har haft de tillsammas sedan i feb

      Kommentar

      • nicenettis
        • February 2008
        • 94

        #4
        har jag rätt?

        Kommentar

        • annatzk
          • January 2008
          • 165

          #5
          Även för normalt icke fenbitande fiskar kan kampfiskens fenor bli en för stor frestelse, så det kan ha varit platy också.

          Den vita pricken (äggledaren?) ska väll vara det säkraste sättet att se att det är en hona, men de kan ha temprament ändå...

          Kommentar

          • nicenettis
            • February 2008
            • 94

            #6
            det var honan som var på honom varje gång han kommer fram från sitt gömställe så är hon där( han ligger bakom en stor sten bland växterna och trycker)

            Kommentar

            • nicenettis
              • February 2008
              • 94

              #7
              kan jag flytta över honan till mitt andra akvarium där jag har bla guppisar vet att hananrna biter i gäl de men hur gör honorna?

              Kommentar

              Arbetssätt...