Det här med yngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • AllaFiskar
    • September 2007
    • 294

    Det här med yngel

    Jag ser då och då att ni får yngel från era olika guramis, och jag funderar; skapar ni förusättningar för att de skal leka, t.ex sänker vattennivån och sådant som man läser om ska vara bra, eller leker de spontant?

    Jag hr inte gjort något för att mina guramis ska leka, och har väl när jag köpte dem inte heller förväntat mig att de ska (vilket de inte heller gör)
    Men nu har jag börjat fundera på om man kanske, möjligen, altenativt... ja, ni vet.

    Vad är ert framgångsrecept? Jag har ett par guldguramis och ett par dvärg. Samt en kampfisk som är ensamstående, mina rubiguramis har trillat av pinn. De som lever i par är måttligt intresserade av varandra, men man kanse kan inspirera dem?
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Ska du ha en lyckad lek är det bästa att ha fiskarna i ett eget kar och ge dem de bästa förutsättningar du kan.
    Skulle du nu få lek på dem så var beredd med infusorier eller något annat smått foder till ynglen då de är väldigt små.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Simon H
      • January 2008
      • 515

      #3
      Hej jag har guldgurami och mosaikgurami men sen så slutade guldgurami hannen
      att bygga skumbo han slutade med de när mosaikguramina även om jag hade en
      guldgurami honna vet inte vad som kan ha hänt!.

      Kommentar

      Arbetssätt...