Kampfisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MAdden
    • May 2008
    • 213

    Kampfisk

    Hur ska en kampfisk agera? Min är oftas väldigt seg på morgen och under dagen för att sedan piggna till mot kvällen. Och ibland är det tvärtom. Och den hänger nästan alltid vid toppen av akvariet, inte vid ytan men kanske 3-4 cm under ytan.
  • patdah
    • November 2007
    • 659

    #2
    Hur varmt har du i karet när firren är seg och vilken temp har du när han är pigg?
    /Patrik

    I Sverige är tryckfriheten en grundlagsskyddad rättighet som regleras i tryckfrihetsförordningen.

    Kommentar

    • MAdden
      • May 2008
      • 213

      #3
      När han är seg är tempen mellan 27 och 30 grader, när han här pigg är det under det.

      Kommentar

      • Vargadottir
        • May 2008
        • 75

        #4
        Skulle gissa på att tempen är liiiite väl hög kanske? :S Men vad vet jag?
        100 L = "Elixir Akvariet"
        45 L = "Atlantis Akvariet" [Nystartat]

        Kommentar

        • MAdden
          • May 2008
          • 213

          #5
          Ursprungligen postat av Vargadottir
          Skulle gissa på att tempen är liiiite väl hög kanske? :S Men vad vet jag?
          Det står på artbeskrivningen här på zoopet att den ska klara en temperatur mellan 25-20 grader.

          Kommentar

          • tobias.nero
            • January 2008
            • 384

            #6
            Har du andra fiskar i också? Många andra fiskar vill inte ha det så varmt (jag brukar ha närmare den nedre gränsen då passar det till fler arter om du ska ha det i) och syreförbrukningen ökar ju högre temperatur du har.
            MVH /Tobias

            Kommentar

            • MAdden
              • May 2008
              • 213

              #7
              Ursprungligen postat av tobias.nero
              Har du andra fiskar i också? Många andra fiskar vill inte ha det så varmt (jag brukar ha närmare den nedre gränsen då passar det till fler arter om du ska ha det i) och syreförbrukningen ökar ju högre temperatur du har.
              Jag har Platy's och 2st långsträckta pansarmalar men dessa är hur pigga och glada som helst.

              Kommentar

              • Lowa
                • February 2008
                • 595

                #8
                du har på tok hör högt!kära nån!
                180l Guldfisk
                220l clarias

                Kommentar

                Arbetssätt...