kompisar till rubingurami

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bette
    • September 2006
    • 635

    kompisar till rubingurami

    har ett 110liters med 4 rubingurami och endlers. tänkte flytta mina endlers till ett 45 liters. tips på kompisar till mina gurami önskas
    Elisabet
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Ett stim pansarmalar, ett stim små tetror, och dvärgciklider som t.ex Apistogramma, bågfensciklider, fjärilsciklider, och kurvciklider, funkar nog bra.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • HJ-C
      • April 2008
      • 165

      #3
      De bågfensciklider och framförallt kurvciklider som jag har haft är inte fiskar som jag skulle hålla tillsammans med små guramis, pga risken att de "är på dem" och stressar/jagar dem.
      Därmed inte sagt att det garanterat inte funkar, såklart, men jag skulle inte vilja prova efter mina erfarenheter med nämna ciklider.

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Tja, när de leker blir ju cikliderna lite aggressiva, men de är ändå rätt fredliga, och med mycket gömställen och flytväxter till guramina kan det funka. Har haft lekande paletter med platy i ett 100-liters, och en hel del platyyngel klarade sig, tack vare att jag hade en massa flytväxter.

        Platy, och t.ex Black Molly är andra fiskar som kan funka med guramis.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Inka
          • July 2005
          • 1233

          #5
          Jag har själv rubingurami och kör med Corydoras och tänker ha Microrasbora kubotai om jag nångång får tag i det...
          Mitt tips är alltså någon fin rasbora och Corydorasmalar! Drottningrasbora är ju röd och passar säkert superfint till rubungurami.
          Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

          www.kvitter.n.nu

          Kommentar

          Arbetssätt...