Död kampfisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • s-näck
    • February 2008
    • 6

    Död kampfisk

    Hej! Jag har ett 120 liters kar med ancistrus, kardinaltetror, fembandsbarb, en mosaikgurami och en kampfisk. Nyligen försvann kampfisken, helt borta! Akvariebutiken tror att den har dött, och blivit uppäten av malarna. Det var inga symptom, så vi blev rätt så förbryllade när han bara var borta. Nu har vi provat att sätta in en ny kampfisk, det är spännande att se hur han och mosaikguramin beter sig mot varandra, guramin har visst behov av att sätta kampfisken på plats.

    Jag undrar om det är någon annan som har erfarenhet av liknande? Brukar malar äta döda fiskar, och vad kan ha gjort att kampfisken dog? Ingen yttre störning, vad jag kan se. Varför hittar vi inte ens några benrester?

    Hälsningar,

    Anna RS
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #2
    Malar äter gärna döda fiskar men även dina fiskar äter döda fiskar.

    Har du några grottor eller andra gömställen kan du titta där efter benbitar.
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • slaktarn
      • May 2008
      • 7

      #3
      Beklagar sorgen

      Min dog också häromdagen. Efter att jag bytt en tredjdel av vattnet så blev det lite varmare i akvariet, och kampfiskarna började leka, gick ganska våldsamt till

      Dan efter hitttade jag hannen död Möjligt att han blev för utmattad kanske?

      Kommentar

      Arbetssätt...