Yngel. Förvirrad

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • miaz
    • March 2007
    • 171

    Yngel. Förvirrad

    Blev så glad när vi hittade två små "flisor" hos Clownkillisarna. Nu har de växt till sig lite men ser inte alls ut som "föräldrarna"...
    Clownerna kom med av misstag när vi köpte neontetror (snacka om bra byte) . De fiskades snabbt upp ur det akvariet, där det finns ett par Epiplatys dageti. Kan ägg/yngel från dem kommit med i håven och sedan kläckts/vuxit till sig hos Clownerna??
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    #2
    Vänta och se är nog mitt råd.
    Nu var det länge sedan jag hade dom men det clown killi yngel men de liknade inte helt föräldrarna från början. Dom håller sej nära ytan dock men så gör och den andra killiarten du nämnde.
    Killies is a lifetime passion

    Kommentar

    • miaz
      • March 2007
      • 171

      #3
      De här små håller gärna till i javamossan. De är kanske 2 cm och har samma teckning som ED med den svarta kanten på analfenan och smalare ränder på kroppen. Fenorna skiftar i grönt.. Tyvärr är de hopplösa att fånga på bild. De får växa till sig lite så får vi se. Om det är ED är jag rädd att de kommer att vara elaka mot clownerna. De vuxna jagade clownerna som tusan när de kom ner i fel akvarium.

      Kommentar

      • erikthur
        • March 2004
        • 9953

        #4
        Vid 2 cm ser en clown killi ut som en clown killi
        Killies is a lifetime passion

        Kommentar

        • miaz
          • March 2007
          • 171

          #5
          Ok. Då är det inte clownkilli. Fattar inte hur det gick till, har varken sett ägg eller yngel hos dagetisarna...märkliga saker händer ibland.

          Kommentar

          • erikthur
            • March 2004
            • 9953

            #6
            Ibland flyttar man ägg när man flyttar växter - kan det skett?
            Killies is a lifetime passion

            Kommentar

            • miaz
              • March 2007
              • 171

              #7
              Nej, det är det som är så konstigt. Har bara håvat upp clownerna fort som tusan när jag såg vad det var och att dagetisen jagade dem. Möjligen kan nån liten bit av en flytväxt ha kommit med på håven. Koppade dessutom i dem via en hink så det är ju nästan otroligt.
              Var lägger de äggen? Borde det inte ha funnits fler kvar? Fast det går ju kampfiskar i det akvariet förstås.
              Har studerat de små noga idag, ser ut som två hanar...vad gör man med dem tro....?

              Kommentar

              Arbetssätt...