Lek?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • dalmatin
    • February 2008
    • 170

    Lek?

    Hejsan, jag undrar hur det ser ut när regnbågsfiskar leker. Har honan och hanen huvudena mot varandra och skakar när de leker????????
    Senast redigerad av dalmatin; 21 March 2008, 15:21.
  • Sonja
    • October 2003
    • 7357

    #2
    Det låter som lek, men dom brukar simma in bland växterna tätt bredvid varandra och skaka/vibrera också. Vad är det för slags regnbågsfisk?
    Alltid nyfiken!
    Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

    Kommentar

    • dalmatin
      • February 2008
      • 170

      #3
      Jag tror att de är boeseman´s, de är gula och blåa. Vaktar de rommen/ynglena?

      Kommentar

      • Sonja
        • October 2003
        • 7357

        #4
        Nej det gör dom inte, snarare att dom äter upp dom.
        Alltid nyfiken!
        Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

        Kommentar

        • dalmatin
          • February 2008
          • 170

          #5
          Okej, det var nästan tur det för jag har redan massor av palettciklid yngel
          Senast redigerad av dalmatin; 24 March 2008, 08:43.

          Kommentar

          • rolnor
            • June 2007
            • 143

            #6
            [quote=dalmatin;1114615]Hejsan, jag undrar hur det ser ut när regnbågsfiskar leker. Har honan och hanen huvudena mot varandra och skakar när de leker????????[/quote
            Mina Glossolepis incisus beter sej precis så vid lek, har dock inte sett någon rom ännu, dom brukar bli störda av andra fiskar så dom blir aldrig "färdiga". Ska nog köpa ett mindre akvarium och flytta över ett par hannar och en hona och sen stoppa i en lekmopp så kanske det blir yngel, har förstått att det kan vara svårt att fixa föda till yngel dock(Sonja), blir i framtiden!!!

            Kommentar

            • dalmatin
              • February 2008
              • 170

              #7
              Ja, mina regnbågsfiskar simmar in bland växterna och är väldigt nära varandra och skakar/vibrerar. Mina blir också störda ganska offta så jag har aldrig sett någon rom.

              Kommentar

              Arbetssätt...