not a nice guy sjoestedti

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    not a nice guy sjoestedti

    Jag har läst en del skräckhistorier om Fp sjoestedti och deras aggressivitet vid förändringar. Här kommer en till.
    Jag hade tre hannar som växt upp tillsammans - en utvuxen och två mindre i en burk utan några problem i många månader. Jag tog bort den större hannen för att låta honom gå permanent med min utvuxna hona för att se om det blev mer ägg på det sättet. Eftersom det gick snett när jag prövade detta för några år sedan så har jag mer torv och mycket mer växtlighet än vid det tillfället. Får se hur det utvecklar sej. Det går ju bra hos Janne W på Södermalms akvarieaffär.
    Vad hände då med de två jämnstora små hannarna? Inom 24 timmar hade den ena blitt strippad på sina fenor och strax därefter på sitt liv. S*t*ns fiskar.
    Killies is a lifetime passion
  • proOve
    • August 2007
    • 139

    #2
    Jag va med om en liknande situation i helgen, fast lite tvärt om. Har ett par Sjoestedti som fungerat bra ihop rätt länge nu. De är ungefär lika stora (inte fullvuxna) och har varit rätt så fredliga mot varrandra. Jag bara inväntar den dagen så hanen blivit större och börjar terroriserar sin hona. Men efter att ha varit bortrest över helgen så fick jag en smärre shock när jag inser att hanen blivit totalt mörbultad av sin hona. Alla fenorna är bara slamsor och ena simfenan hänger livlöst längs kroppen. Flyttade på hanen och har behandlat hans sår (som blev svampangripna..). Nu tre dagar senare har simfenan börjat fungerar igen och det verkar som att svampinfektionen är borta. Men nu är jag lite skraj om jag vågar sätta ihop dom igen.

    Kommentar

    Arbetssätt...