En upplevelse!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ingela L
    • January 2004
    • 89

    En upplevelse!!

    Jag var i södra Thailand i förra veckan (Songkhla). För att komma från hotellet till stranden fick jag via en ranglig bro gå över ett vattendrag ca 30 meter från stranden. Från bron såg jag hur små fiskar simmade i vattnet. När jag tittade närmre såg jag att det var killis!!!!!
    Fiskarna såg "Nothobranchiuslika" ut. Det var stora stimm med 1-3 hanar och 30 honor som drog fram. Och ja, de hoppar verkligen! Jag stod länge länge och tittade. Tanken slog mig förståss att jag ville ha med några hem, men jag övergav snabbt den tanken!!
    Det var mycket roligt att se dessa fiskar "live"!

    Mvh
    /Ingela
    180l Juwel Rio
    Barber
    Regnbågsfiskar
    Killis
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    #2
    Nice
    Nothos borde det ju inte vara förståss eftersom de är afrikanska arter som ej skall vara introducerade i Thailand enligt fishbase iaf. Det som jag förknippar med Asien är väl mest Aplocheilus. Det finns ju mycket barber också.
    Jag har också funderat på att leta killies till det land jag brukar besöka. Austrolebias nigripinnis skulle visst vara introducerade där men inga killiexperter tror att den skulle ha en chans att överleva egentligen och då var det bara en risfisk att jaga så jag slog också tanken ur hågen.
    Killies is a lifetime passion

    Kommentar

    • addo
      • January 2007
      • 609

      #3
      Kul! När jag var i Thailand simmade det slöjjkampfisk i avloppsdammen bakom hotellet

      Kommentar

      Arbetssätt...