Kampfisk utan fenor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sucksdorff
    • December 2006
    • 239

    Kampfisk utan fenor

    Hejsan, min stackars kampfisk har blivit halvt uppäten av mycket elaka honor.Han var lite ur form pga svamp och dom tog chansen direkt.Alla bakre fenor är borta så han kan knappt simma, han ligger mest på botten. Frågan är vad jag ska göra? Han äter fortfarande o kämpar sej ibland upp till ytan för luft. Jag la honom i ett litet eget akvarium med en temp på 28 massa flytväxter och salt.Kan han klara sej? Fenorna har jag hört kan växa ut igen eller? det är hemskt att se en fisk på detta sätt, kanske borde jag avliva honom. Om det är någon som vet snällla ge mej råd!!!
  • fifi
    • August 2006
    • 695

    #2
    Vänta och se vad som händer - så länge han äter och luftar sig är det bra. Ha gärna låg nivå på vattnet så han inte behöver simma så långt och se till sen att han slipper dom där elaka tjejerna ^^
    mvh
    Fifi

    I'm so cute, I poop rainbows.

    Kommentar

    • Jens A.
      • March 2007
      • 5026

      #3
      Fenorna växer ut, om han är tillräckligt stark för att hålla undan andra infektioner.
      Så länge han äter och simmar själv, så lär han hålla sig stark nog. Ta väl hand hon honom, så har han all chans i världen att klara sig.
      Earth first! We´ll screw up the other planets later!

      Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

      Kommentar

      Arbetssätt...