Köpa kamphonor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Snorkis
    • August 2007
    • 111

    Köpa kamphonor

    När kan man köpa kamphonor, vår hane har vi nu haft i någon dag?

    Sen min fundering, vart hittar jag sådana? Vill gärna ha röda... och bor i GBG.

    Har varit runt och kikat i olika butiker men har ej sett kamphonor. En har jag frågat om de sa det tar inte in kampfisk eftersom dem är så bråkiga mot andra fiskar.

    Så någon som vet var jag kan finna sådana så är jag tacksam!
  • Uddaveka
    • June 2007
    • 431

    #2
    kamphonor

    Du borde kunna köpa kamphonor nu. Kom i håg att köpa MINST 3 st. För annars dödar hanen dem bara. Jag köper fiskar på Zoomässan i kungsbacka där har dom kamphonor. Jag har sett jättemånga röda. Tänk på att aldrig köpa en fisk ur ett akvarium där det är någon död fisk!!
    ~Love animals~
    Kramar Sofia
    160l, 100l, 54l, 40l

    Kommentar

    • Snorkis
      • August 2007
      • 111

      #3
      Tusen tack!

      Kommentar

      • Uddaveka
        • June 2007
        • 431

        #4
        ska du ha "uppfödning"? Jag funderar på det (av kampfisk)..
        ~Love animals~
        Kramar Sofia
        160l, 100l, 54l, 40l

        Kommentar

        • Snorkis
          • August 2007
          • 111

          #5
          Nej inga planer på sånt. Har du kampfisk eller skall du skaffa?
          Ska du ha många i så fall?

          Kommentar

          • Uddaveka
            • June 2007
            • 431

            #6
            Jag har en röd kamphane. Jag hade tängt starta lite "uppfödning" Men då mitt akvarium inte klarar av mer fisk (vill inta att det ska bli för överbefolkat) får den planen vänta. Har du något namn på din kampis?? Min heter Asterix .
            Jag hade annars tängt skaffa 4 honor till honom i olika färger och försöka inteda med mkt flytväxter och hoppats på smått!
            ~Love animals~
            Kramar Sofia
            160l, 100l, 54l, 40l

            Kommentar

            • Annaica
              • February 2006
              • 1177

              #7
              Varför vill du ha kamphonor om du inte är intresserad av uppfödning?
              Räkbiten


              Kommentar

              • Snorkis
                • August 2007
                • 111

                #8
                Av den anledningen att jag vill ha fler än en fisk och gärna av samma art.

                Men att börja "odla" fisk tänker jag inte göra. Dvs skaffa massa yngelkar osv...

                Kommentar

                • Annaica
                  • February 2006
                  • 1177

                  #9
                  har du honor och hanen blir attraherad av en hona och hon vill ha ungar så kommer det bli ungar oavsett om du har planer på att odla eller inte. Och får kampfiskar ungar så måste du sepparera dom innan de blir för stora, annars kommer garanterat fiskarna att ha ihjäl varandra.

                  Vill du ha fler fiskar så varför inte bara köpa fler fiskar? Det finns väldigt många arter som går ihop bra med kampfisk, så länge de inte är fenbitare.
                  Räkbiten


                  Kommentar

                  • Bettas
                    • May 2007
                    • 54

                    #10
                    Ursprungligen postat av Annaica
                    har du honor och hanen blir attraherad av en hona och hon vill ha ungar så kommer det bli ungar oavsett om du har planer på att odla eller inte. Och får kampfiskar ungar så måste du sepparera dom innan de blir för stora, annars kommer garanterat fiskarna att ha ihjäl varandra.
                    Är det vanliga Betta splendens vi pratar om så är det ingen fara om dom får yngel, för föräldrarna kommer att äta upp ynglen
                    http://kampfiskinfo.com/forum/index.php

                    Kommentar

                    • Snorkis
                      • August 2007
                      • 111

                      #11
                      Det är det jag räknar med att låta naturen ha sin gång, dvs jag räddar inga yngel... ev plockar bort. Kanske är jag hemsk men....
                      För yngel lär det bli förr eller senare...


                      Ja det är vanlig Betta Splendens jag har.

                      Kommentar

                      • Uddaveka
                        • June 2007
                        • 431

                        #12
                        svar till annaica: Jag planerar att köpa honor men jag ska vänta ett tag först så jag kan ha "lite uppfödning".
                        Läste vad du skrivit och tack för tipsen! kan behövas i framtiden!
                        ~Love animals~
                        Kramar Sofia
                        160l, 100l, 54l, 40l

                        Kommentar

                        Arbetssätt...