behöver råd....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • vilex
    • December 2006
    • 44

    behöver råd....

    Jag har min kampfisk hanne i en tillfällig burk. Fick yngel i det vanliga karet så han fick flytta. Men jag såg i dag att han inte verkar må bra. Upptäckte att han inte hade mer än 21 grader i vattnet, så det blev att stoppa i värmaren från det andra karet.

    Nu till mina funderingar, ska jag jaga yngel så de får byta plats och han får komma hem? Eller ska jag stoppa ner honan till honom (då blir det kanske trångt), eller ska jag låta honom va och hoppas att han piggnar till? Han äter och simmar omkring, men med fenorna ihop. Är inte alls lika stilig som han brukar.

    Någon som har nån bra ide?

    Tacksam för all hjälp!
  • vilex
    • December 2006
    • 44

    #2
    Ingen som har en endaste liten tanke?

    Kommentar

    • Snorkis
      • August 2007
      • 111

      #3
      Jag kan inte så mycket om detta men vårt akvarium pajade igår så fick våran kamphane bo i en hink, inte länge. och han blev sån att han hängde på botten med fenorna nedåt efter ett tag. Och han hade runt 27 grader där hela tiden...
      Kanske inte så värst kul i en mindre? För när han kom i sitt nya kar vart han glada fisken igen, som simmar runt och har fenorna sådär "fint".

      Jag hade nog flyttat ynglerna.... tror jag...

      Kommentar

      • vilex
        • December 2006
        • 44

        #4
        Flytta yngel är väl vad det lutar mot mest, de är inte så många.Tror att de är 5 stycken.
        Jag kan inget om det här med yngel, har bara haft guppy tidigare som ynglat. O de sköter sig ju själva.....

        Ska jaga knattarna i säng, så får vi se sen....Tack för svaret

        Kommentar

        Arbetssätt...