Ni med kampfisk...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Snorkis
    • August 2007
    • 111

    Ni med kampfisk...

    Vad har ni för växter i karet?
    Annan "prydnad"?
    Ev. akvariekompisar?

    Jag har just nu bara en kampfisk hane och vattenpest + plastväxt som bromsar vattenflödet. Tanken är att ev. sätta till några tjejer till honom , men innan dess inskaffa mera växter så dem kan gömma sig...
  • Thaifighter
    • August 2006
    • 420

    #2
    Har själv vattenpest som funkar bra, växer snabbt och lägger sej fint på ytan!
    Alla långsmala växter som når upp till ytan, flytväxter är också bra!
    Dessutom gömställen i form av grottor, små lerkrukor eller dyl, så att honan kan gömma sej om hanen jagar henne för hårt!

    Thaifighter
    Alla mina fisk-video på Youtube!
    http://www.youtube.com/user/tropicalfishlover

    Kommentar

    • Jens A.
      • March 2007
      • 5026

      #3
      Kampfiskar är en av de arter där personligheten är starkare än något som man kan säga generellt för arten. Vissa blir förbaskade på platys och tetror, andra är mera laidback och går bara igång om det finns en annan kampfisk i närheten.

      "Kompisarna" varierar med hur han är, men annars bör du välja fiskar som trivs i rätt så varmt vatten med liten strömhastighet.
      Kanske några kuhliålar, siamesiska algätare, guramis, makropoder, ett stim kilfläcks-rasboror ? Beror också på hur stort akvarium du har-läs artbeskrivningarna.

      Arter du inte ska ha är bland annat praktbotia, kulfiskar och tigerbarber....de nyper gärna i fenor!
      Earth first! We´ll screw up the other planets later!

      Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

      Kommentar

      • Bette
        • September 2006
        • 635

        #4
        jag har min kampfisk Ludde i 110 liter, han bor där med guppy, platy och en hel del malar. både små och stora. värmen är runt 26 så alla trivs och mår bra.
        Elisabet

        Kommentar

        Arbetssätt...