Köpa kampfisk, behöver råd

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Snorkis
    • August 2007
    • 111

    Köpa kampfisk, behöver råd

    Vi har kollat in fiskar och skall köpa hem en nu till helgen.
    Jag har läst hur en frisk kampfisk ska vara men det står inget om en väldigt livlig fisk...
    En snygging vi såg simmade fram och tillbaka oavbrutet , oavsett om det var någon vid burken den var i.men den la märke till när vi kiakde in till honom. Är det ett gott tecken eller dåligt? Är den stressad eller mår bra?
  • tummen
    • March 2005
    • 5199

    #2
    Ursprungligen postat av Snorkis
    Vi har kollat in fiskar och skall köpa hem en nu till helgen.
    Jag har läst hur en frisk kampfisk ska vara men det står inget om en väldigt livlig fisk...
    En snygging vi såg simmade fram och tillbaka oavbrutet , oavsett om det var någon vid burken den var i.men den la märke till när vi kiakde in till honom. Är det ett gott tecken eller dåligt? Är den stressad eller mår bra?
    Köp den!!!!, de skall i varje fall inte stå still med huvet inkört i ett hörn med hängande fenor....vilket de alltför ofta gör tyvärr....
    Thomas "tummen" Wallén

    Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

    Kommentar

    • NattDimma
      • November 2006
      • 211

      #3
      Jag ska också köpa en kampfisk, fast först om några veckor. Eller ja det är min pojkvän soms ak ha den men jag som köper den till honom,
      När jag köpte min första kampfisk så kollade jag noga att fenorna såg hela och fina ut och att den inte bara stog och hängde i ett hörn.
      Så den som du har sett mår nog jätte bra, verkar vara pigg och glad,

      Förresten så såg jag en blå kampfisk i djuraffären där jag bor som börjat färga ut lite rött på fenorna, är det ett bar tecken?? Den ser väldigt fin ut.

      Kommentar

      • Snorkis
        • August 2007
        • 111

        #4
        Tack för svaren!

        Har hämtat hem denna fina fisk, och pigg som en mört verkar den vara!

        Kommentar

        • bettaman
          • June 2008
          • 127

          #5
          det låter som den mår bra, kolla bar om fenorna är hela =)

          Kommentar

          Arbetssätt...