Kan hona bli hane?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Thaifighter
    • August 2006
    • 420

    #16
    Ursprungligen postat av quarantino
    Tack alla för svaren, hade glömt bort tråden!

    Är du säker på det där med v-tecknet, Thaifighter?
    Nej... ...det är min egen iakttagelse!
    ...men tror det då alla B.imbellis jag har haft och sett i Thailand har haft det!
    Dina fiskar kanske är korsningar mellan vanliga splendens och imbellis, la märke till att dom även var olika stora vilket kan tyda på det om dom är lika gamla!

    Thaifighter
    Alla mina fisk-video på Youtube!
    http://www.youtube.com/user/tropicalfishlover

    Kommentar

    • quarantino
      • February 2007
      • 350

      #17
      Ok, vet inte om de är lika gamla, samma sändning till butik, antar jag... så det kan nog vara så. Men den största var nog den matgladaste. Och den hanne som byggt bo, det har ju växlat, har mest intresserat sig för det istället för att äta. Vilket delvis förklarar storleksskillnaden.

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #18
        Jag tror att jag har hört att B. splendens inte finns i naturen, utan helt enkelt är en framodlad slöjform av B. imbellis. Om det stämmer, eller om jag ens minns rätt, ska jag inte svära på. Att splendens är så mycket aggressivare än imbellis sinsemellan, kan i så fall bero på att slöjkampfiskarna väl odlas i Thailand för att användas i fiskkamper, ungefär som hundkamper i mindre format.

        De splendens som odlas i t.ex Sverige borde nog inte vara lika aggressiva i så fall, eftersom vi, tack och lov, inte sysslar med så´nt här, och inte odlar på de aggressivaste individerna (det vill säga de som överlever kamperna), som de nog gör i Thailand.
        Senast redigerad av Shepard; 18 August 2007, 00:18.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        Arbetssätt...