Kampfisk i 60 l kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • NattDimma
    • November 2006
    • 211

    Kampfisk i 60 l kar

    Ska starta upp ett 60 liters kar att ha i sovrummet.
    Funderar på att ha några kampisar i det tillsammans med mina tetror och ett gäng corysar.
    Nu undrar jag hur många honor jag kan ha till hanen i ett kar på 60 liter.
    Och hur stor chans det är att dom skulle få yngel och hur jag ska sköta om dem när de fått yngel. Vad ska jag ha för inredning för att få bästa möjlighet till att de ska få yngel?
    Skulle ju vara kul om de ifkc yngel och man kunde få några egen uppfödda kampfiskar i karet.

    Väldigt tacksam för svar/ Emmilie
  • Aircut64
    • July 2007
    • 1207

    #2
    stora o fina växter vore ju bra för Guppy ungar älskar o gömma sig bakom växter =)

    Men har aldrig testat o ha Kampisar med tetror har bara testat o haft dom med Mollys och Grodor faktist för o vara ärlig ^^ Men din idé borde funka.

    Kommentar

    • Bettas
      • May 2007
      • 54

      #3
      Ursprungligen postat av NattDimma
      Ska starta upp ett 60 liters kar att ha i sovrummet.
      Funderar på att ha några kampisar i det tillsammans med mina tetror och ett gäng corysar.
      Nu undrar jag hur många honor jag kan ha till hanen i ett kar på 60 liter.
      Och hur stor chans det är att dom skulle få yngel och hur jag ska sköta om dem när de fått yngel. Vad ska jag ha för inredning för att få bästa möjlighet till att de ska få yngel?
      Skulle ju vara kul om de ifkc yngel och man kunde få några egen uppfödda kampfiskar i karet.

      Väldigt tacksam för svar/ Emmilie
      Tänk på att du bara har 60 liter, du kan bara ha 3 max 4 kampfiskar i ett 60 liters kar, så ska du ha tetror så lär du få tänka om.
      Yngel kan du glömma att få i det karet om du ska ha föräldrarna kvar, ynglen blir en mumsig middag. Tråkigt men sant, du skulle behöva ett större kar om du ska ha bettor och tetror tillsammans
      http://kampfiskinfo.com/forum/index.php

      Kommentar

      • NattDimma
        • November 2006
        • 211

        #4
        Ursprungligen postat av Bettas
        Tänk på att du bara har 60 liter, du kan bara ha 3 max 4 kampfiskar i ett 60 liters kar, så ska du ha tetror så lär du få tänka om.
        Yngel kan du glömma att få i det karet om du ska ha föräldrarna kvar, ynglen blir en mumsig middag. Tråkigt men sant, du skulle behöva ett större kar om du ska ha bettor och tetror tillsammans
        Hmm okej, men om jag har en hane och en hona då och lite tetror?
        För jag måste flytta över kina tetror till 60 liters laret fär jag sa föda upp guppy i mitt andra kar och tetrorna äter bara upp deras ungar hela tiden,

        Kommentar

        • glimten
          • May 2004
          • 150

          #5
          Förstod nog lite fel där *hmm*
          Sen så såg jag inte/ser inte att det står något om guppys, men jag kanske är blind.
          Vill ni veta allt om kampfiskar så är ni välkomna till vårat Kampfisk forum som ni hittar här: http://www.bettas4all.com

          Ni är också välkomna till vårat Fisk forum som ni hittar här: http://www.aquariumfishes.org

          Kommentar

          • NattDimma
            • November 2006
            • 211

            #6
            Ursprungligen postat av glimten
            Förstod nog lite fel där *hmm*
            Sen så såg jag inte/ser inte att det står något om guppys, men jag kanske är blind.
            Hmm okej?
            Kan jag ha en hona och en hane tillsammans med tetror i ett 60 liters kar??

            Kommentar

            • Bettas
              • May 2007
              • 54

              #7
              Du kan ha en hane och en hona och några små tetror, typ neon i det karet
              http://kampfiskinfo.com/forum/index.php

              Kommentar

              • NattDimma
                • November 2006
                • 211

                #8
                Okej men nu har jag kommit på en ny idé ska testa att ha en kompfisk hane tillsammans med 4 guppyhanar som jag ska till min guppy uppfödning,
                Och om det inte fukar så ska jag fixa ett eget kar till kampfisken,

                Kommentar

                • Radioaktiva Räkor
                  • May 2007
                  • 1760

                  #9
                  Kampfisken lär ju ge sig på guppyhanarna.

                  //C
                  With a licence to krill!
                  Inte alltid arg och bitter, håll nu käft och läs min twitter.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...