Mina kampisar leker!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • vilex
    • December 2006
    • 44

    Mina kampisar leker!

    Berättade tidigare om min hona som jag trodde var en hane. Det visade sig att jag hade rätt. Han har byggt ett skumbo och de håller nu på o leker för fullt. Även om han verkar äta upp romen så var de roliht att se.

    Hur stor är chansen att det blir yngel? och vad ska jag tänka på nu?

    Tacksam för all hjälp!
  • Bettas
    • May 2007
    • 54

    #2
    Ursprungligen postat av vilex
    Hur stor är chansen att det blir yngel?
    Det beror på vilka förutsättningar du avlar på
    http://kampfiskinfo.com/forum/index.php

    Kommentar

    • vilex
      • December 2006
      • 44

      #3
      Jag avlar väl egentligen inte alls, men det vore kul om det kunde bli några.

      Kommentar

      • Thaifighter
        • August 2006
        • 420

        #4
        Ursprungligen postat av vilex
        Berättade tidigare om min hona som jag trodde var en hane. Det visade sig att jag hade rätt. Han har byggt ett skumbo och de håller nu på o leker för fullt. Även om han verkar äta upp romen så var de roliht att se.

        Hur stor är chansen att det blir yngel? och vad ska jag tänka på nu?

        Tacksam för all hjälp!
        Hej!
        Tror inte att han äter upp rommen utan han samlar bara ihop dom och lägger upp dom i boet!
        Det gör även honan under själva leken, hon tar oftast romm som sjunkit ner till botten och lägger upp dom i skummboet.
        Om du har fiskarna i ett eget akvarium och har tagit ur honan efter leken så är det stor chans att du snart har små yngel!
        Dom kläcks efter ett par dar och sköts om av hannen i ca en vecka, sen sprider dom ut sej i jakt på mat och då kan du även ta bort hannen, och föda upp ynglen för sej själva.
        Första veckan kan du ge dom infusorier eller Liquofry, sen tar dom gärna nykläckt artemia, och när dom blir större även fint torrfoder och vattenloppor eller djupfryst.

        Lycka till!

        Thaifighter
        Alla mina fisk-video på Youtube!
        http://www.youtube.com/user/tropicalfishlover

        Kommentar

        Arbetssätt...