En liten fråga..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • maria_
    • March 2007
    • 2867

    En liten fråga..

    Är det normalt att guramisar går upp till ytan för att hämta luft ibland? Ja har nämligen en gurami som gör så, och jag har aldrig tänkt på det innan så jag vet inte om den alltid har gjort det eller om den har börjat nu. Har bara en gurami så jag har ingenting att jämföra med heller.
    Med vänlig hälsning,
    hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.
  • Malinitzi
    • December 2006
    • 2088

    #2
    Ursprungligen postat av maria_
    Är det normalt att guramisar går upp till ytan för att hämta luft ibland? Ja har nämligen en gurami som gör så, och jag har aldrig tänkt på det innan så jag vet inte om den alltid har gjort det eller om den har börjat nu. Har bara en gurami så jag har ingenting att jämföra med heller.
    Jag har 3 som jag bara sett en gång. Kanske går mina upp på nätterna, om de finns kvar.....

    Kommentar

    • fougner
      • February 2007
      • 218

      #3
      Labyrintfiskar handas den luften som vi andas. Därför går den upp till ytan och hemtar luft.




      //Hampus
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1233063

      Kommentar

      • abbimicke
        • May 2007
        • 599

        #4
        Guramis är labyrintfiskar.
        http://kiwi.msun.se <- blogg

        Kommentar

        • Patrik Steen
          • May 2006
          • 8464

          #5
          Även Kampfisk är en Labyrintfisk så nu vet du det Maria men bara för detta försök inte kela med din Gurami på land för det .......Ha Ha
          Mvh.Patrik

          Kommentar

          • maria_
            • March 2007
            • 2867

            #6
            Ursprungligen postat av stene
            Även Kampfisk är en Labyrintfisk så nu vet du det Maria men bara för detta försök inte kela med din Gurami på land för det .......Ha Ha
            Du är så rolig.
            Med vänlig hälsning,
            hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

            Kommentar

            Arbetssätt...