vad gör man nu??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Eva-72
    • March 2007
    • 107

    vad gör man nu??

    Har problem med mitt akvarium där ena kamphonan dog häromdagen.
    I samma veva lekte mina dvärgguramisar och hanen byggde bo för glatta livet. Nu passar han boet och inte en fisk kommer i närheten av honom.

    Min kamphane har piggnat på sig, även han tycker jag är svullen fast inte så mkt som honan som dog. Men döm om min förvåning, nu far han runt och har börjat bygga skumbo och uppvaktar den andra kamphonan.

    Min dvärggurami har fått skador eller sår på huvudet och just det att honan dog så där helt plötsligt och hanen verkat helkass, dessutom är kakaduaciklidhanen inte alls pigg, så bestämde jag mig för att börja medicinera. Några timmar efter 1:a dosen så började alltså kampfisken leka...
    det innebär att i ena hörnet vaktar dvärgguramin och i andra börjar kampfisken bygga.
    dessutom har kakaduaciklid honan börjar göra sig hemastadd i snäckan igen. vad gör man nu?
    Hur går det med yngel när man medicinerar? använder melafix.
    Kan man ha kampfiskyngel och dvärggurami yngel i samma burk om jag försöker fånga några?
    Råd och tips tas tacksamt emot. hur lång tid tar det innan äggen kläcks hos kampfiskar?
    jag börjar bli lite rädd för hur det skall gå med övrig fisk, när det är 2 revir stinna hannar som vaktar?

    Tacksam för alla svar jag kan få
  • macke_fisk
    • December 2005
    • 4442

    #2
    jag kan tyvärr inte svara på det med medininen, men hur stort akvarium har du??, jag är skit avis på att dina kampisar och guramisar leker .
    MVH macke_fisk

    Kommentar

    • Eva-72
      • March 2007
      • 107

      #3
      Bara

      Bara 120 liter så därför är jag lite orolig....

      Kommentar

      • quarantino
        • February 2007
        • 350

        #4
        Tror att det tar 3dagar för äggen att kläckas, får du inget svar här så kolla på http://kampfiskar.mylava.net/index.php !

        Kommentar

        • macke_fisk
          • December 2005
          • 4442

          #5
          Ursprungligen postat av Eva-72
          Bara 120 liter så därför är jag lite orolig....

          ok. hoppas att allt fixar sig med medicinen
          MVH macke_fisk

          Kommentar

          Arbetssätt...