Varför e de svarta mina blå gurami?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Julle*
    • July 2007
    • 484

    Varför e de svarta mina blå gurami?

    Jag har två blå gurami, hona o hane. Jag har sett att på deras "under" fena så längst bak där det brukar glittra så fint är det just nu helt kolsvart
    Det ser ut som när man bränner en tidning eller nått så e det riktigt kolsvart...?? Jag har aldrig sett det förut så jag undrar vad det e?
    msn: Julia_puma@hotmail.com
    Mvh Julle
  • Verbal-slaughter
    • June 2007
    • 272

    #2
    Är dina andra fiskar mörkare med? Vanligtvis så är det nått fel på vattnet eller något dom inte tycker om som gör att dom blir svarta.... Deras ögon blir jättemörka med osv.. Men jag kan va helt ute, vet ingenting om gurami =)

    Kommentar

    • Julle*
      • July 2007
      • 484

      #3
      hehe jag tror mina segelfenor ska vara svarta där dom e det;P men sen e det bara dom som har blivit svarta...men ja kan ta o byta vattnet ändå;P för säkerhets skull
      msn: Julia_puma@hotmail.com
      Mvh Julle

      Kommentar

      • Verbal-slaughter
        • June 2007
        • 272

        #4
        Ursprungligen postat av Julle*
        hehe jag tror mina segelfenor ska vara svarta där dom e det;P men sen e det bara dom som har blivit svarta...men ja kan ta o byta vattnet ändå;P för säkerhets skull
        Ifall du går o kollar efter en fisk du vill köpa o väljer en med jättefina färger så kommer du märka hur mörka dom blir när dom ligger i påsen jämfört med hur dom va innan... Tänkte att det kanske va att dom mår dåligt elr något, jag kan inte säga till 100% att det är det så du behöver inte byta vatten för det ^^ Det kan vara vad som helst så vänta tills du e säker

        Kommentar

        • abbimicke
          • May 2007
          • 599

          #5
          Hur länge hade du haft dem?
          http://kiwi.msun.se <- blogg

          Kommentar

          • Julle*
            • July 2007
            • 484

            #6
            Ursprungligen postat av abbimicke
            Hur länge hade du haft dem?
            Äää...hanen har jag haft i ca 5-7 år nu och honan (som e svartast där bak) är ca 1 år. Så jag har haft honan i lite minder än ett år typ 1o månader skulle jag tro Jo hanen brukar ändra färg till mörkblå, ljusblå, och ibland har han massa ränder på sig men färgen där e inte så svart som där bak...
            Det ser jävligt snyggt ut igentligen på henne för hon e så riktigt ljusblå sen kommer det svarta där som tonar upp sig...:P
            msn: Julia_puma@hotmail.com
            Mvh Julle

            Kommentar

            • tummen
              • March 2005
              • 5199

              #7
              Ursprungligen postat av Julle*
              Äää...hanen har jag haft i ca 5-7 år nu och honan (som e svartast där bak) är ca 1 år. Så jag har haft honan i lite minder än ett år typ 1o månader skulle jag tro Jo hanen brukar ändra färg till mörkblå, ljusblå, och ibland har han massa ränder på sig men färgen där e inte så svart som där bak...
              Det ser jävligt snyggt ut igentligen på henne för hon e så riktigt ljusblå sen kommer det svarta där som tonar upp sig...:P
              Det är kanske så att de vill para sig, många fiskar får en helt annan färgsättning när de är på lekhumör....är de pigga för övrigt? Jagar de undan andra fiskar? Bygger/försöker bygga skumbo?
              Thomas "tummen" Wallén

              Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

              Kommentar

              • Julle*
                • July 2007
                • 484

                #8
                Ursprungligen postat av tummen
                Det är kanske så att de vill para sig, många fiskar får en helt annan färgsättning när de är på lekhumör....är de pigga för övrigt? Jagar de undan andra fiskar? Bygger/försöker bygga skumbo?
                Nej jag har aldrig sett de försöka bygga bo... Men nja de e väldigt stillsamma av sig, och hanen jagar ibland andra fiskar... men han jagar honan ännu med de lixom biter på varandra
                msn: Julia_puma@hotmail.com
                Mvh Julle

                Kommentar

                Arbetssätt...