Är kampfisken boven?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DevilDoll
    • March 2007
    • 84

    Är kampfisken boven?

    Har en kampfisk tillsammans med ett litet stim neontetror i 120 liter som är på uppstart. Sen starten har det dock dött/försvunnit ett antal tetror. Jag har sett att han varit på en halvdöd tetra, men om det var för att den redan var kass eller om han är skyldig till dess skador vet jag inte. Angriper kampfiskar i vanliga fall mindre fiskar sådär oprovocerat?
  • Bettas
    • May 2007
    • 54

    #2
    Kan vara så att kampfisken är boven, men då du har ett 120 liters kar så ska dom kunna vara ifred ifrån varandra. Kan finnas olika anledning till att dom försvunnit, dom kan ju iof ha dött en naturlig död, svårt att säga.

    Du är välkommen att kolla in: http://kampfiskar.mylava.net/index.php
    http://kampfiskinfo.com/forum/index.php

    Kommentar

    • elemi
      • June 2005
      • 76

      #3
      Vår kamphona dödade neontetror. Först var de kompisar och hon simmade i deras stim men sen började de försvinna en och en.
      Gör mig till en gladis... Rädda ett djur! www.blocket.se

      Kommentar

      • macke_fisk
        • December 2005
        • 4442

        #4
        jag har neontetor med kampfiskar...funkar hur bra som helst .....kanske jag har haft turen med att få en snäll kampfisk...han är jävligt social....men jag kommer ihåg för nått år sedan så hade jag en annan kampfisk hane...han var en riktigt j*vel....han bet efter alla mina neontetror då.....fick ta bort han.....men sen dess så har jag inte haft nått problem med att ha kampfisk och neontetror.....men det beror från individ till individ
        MVH macke_fisk

        Kommentar

        • Amaro
          • January 2007
          • 1709

          #5
          av egen erfarenhet så har jag märkt att det inte är varje dag man lyckas hålla dessa ihop med varran. mina hannar jag haft har alltid låtit dem vara. honorna däremot har vart en annan femma. de slaktade 14 kardinaltetror över en helg då jag inte var hemma. har man otur så har man
          If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

          Kommentar

          • DevilDoll
            • March 2007
            • 84

            #6
            Tack för alla svar! Jag gissar på att jag har en ganska agressiv hane...

            Kommentar

            • rödtoppen
              • June 2006
              • 3148

              #7
              jag har 8 kampfiskar ihop med lika många kardinaltetror och det är inga problem
              / dtoppen /

              Kommentar

              • batski
                • October 2004
                • 8891

                #8
                Om akvariet är under uppstart skulle det kunna bero på nånting helt annat - ammoniak och/eller nitrit. Det tar lite drygt en månad innan man får en tillräckligt stor och väletablerad bakterieflora som kan bryta ner dessa mycket giftiga ämnen.

                Därför ska man börja med väldigt få individer under den första månaden för att sen successivt utöka antalet invånare i akvariet. Har du ett nitrittest så du kan kolla vattnet?
                "The animals of the world exist for their own reasons.
                They were not made for humans
                any more than black people were made for whites
                or women for men." - Alice Walker

                Kommentar

                • DevilDoll
                  • March 2007
                  • 84

                  #9
                  Jadå. Jag har iakttagit alla försiktighetsåtgärder i uppstarten och har ingen nitrit..

                  Kommentar

                  • batski
                    • October 2004
                    • 8891

                    #10
                    Ursprungligen postat av DevilDoll
                    Jadå. Jag har iakttagit alla försiktighetsåtgärder i uppstarten och har ingen nitrit..
                    Låter bra
                    "The animals of the world exist for their own reasons.
                    They were not made for humans
                    any more than black people were made for whites
                    or women for men." - Alice Walker

                    Kommentar

                    • matlo
                      • May 2007
                      • 295

                      #11
                      Ursprungligen postat av macke_fisk
                      jag har neontetor med kampfiskar...funkar hur bra som helst .....kanske jag har haft turen med att få en snäll kampfisk...han är jävligt social....men jag kommer ihåg för nått år sedan så hade jag en annan kampfisk hane...han var en riktigt j*vel....han bet efter alla mina neontetror då.....fick ta bort han.....men sen dess så har jag inte haft nått problem med att ha kampfisk och neontetror.....men det beror från individ till individ
                      jag har en fråga till dig markus, varför skriver".....du....alltid....såhär......"
                      Stora ciklider i stora akvarium, finns det bättre? :P

                      Kommentar

                      • macke_fisk
                        • December 2005
                        • 4442

                        #12
                        Ursprungligen postat av matlo
                        jag har en fråga till dig markus, varför skriver".....du....alltid....såhär......"


                        hehe. jag vet inte.det har bara blivit en vana. om ni vill så kan jag sluta med de . det är kanske lite jobiigt att läsa om jag skriver så
                        MVH macke_fisk

                        Kommentar

                        • matlo
                          • May 2007
                          • 295

                          #13
                          nja jag bryr mig inte. Jag var bara nyfiken :P
                          Stora ciklider i stora akvarium, finns det bättre? :P

                          Kommentar

                          Arbetssätt...