Glossolepis!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tummen
    • March 2005
    • 5199

    #16
    Ursprungligen postat av rolnor
    Har hämtat 10 st Glossolepis idag, ville egentligen ha 7, men det gick inte att beställa mindre. När jag precis släppt ut dom i akvariet så var dom allra flesta ljusrosa, fina ändå, men inte så spännande. Nu när dom lugnat ned sej så är dom brunröd-strimmiga, mycket läckra, och med tiden så kommer dom såklart att få betydligt mer färg, men redan mycket vackra.Jag beställde en sort som var X-large, får väl se om nåt år vad det betyder, ev. så får jag skänka/sälja några, ett problem är förstås att man inte gärna vill ha mindre än typ 7, för annars blir det inget bra stim (har jag förstått rätt??). Eftersom jag inte är guld-medlem så blir det inga bilder, sorry, kanske ska uppgradera mitt medlemskap? Underbara fiskar, skitkul! Jag har f.ö. ett 450L kar.
    Ja det är definitivt dags att bli goldis....varför inte spara alla 10? I ditt akvarium borde det väl finnas plats? Och allvarligt talat: hur stor skillnad ÄR det EGENTLIGEN på 7 eller 10...
    Thomas "tummen" Wallén

    Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

    Kommentar

    • rolnor
      • June 2007
      • 143

      #17
      Ursprungligen postat av tummen
      Ja det är definitivt dags att bli goldis....varför inte spara alla 10? I ditt akvarium borde det väl finnas plats? Och allvarligt talat: hur stor skillnad ÄR det EGENTLIGEN på 7 eller 10...
      Du har naturligtvis rätt, ingen mening att dela på dom, jag har 6 guramis också, så här i efterhand så inser jag att det är väldigt bra fiskar att ha eftersom dom äter upp diverse som hamnar på botten och t.ex. ruttna växtdelar etc. , dom håller rent helt enkelt. Ska nog bli guldis...

      Kommentar

      Arbetssätt...