Pseudomugil Gertrudae

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sonja
    • October 2003
    • 7357

    #16
    Först: Om du inte har så många gertrudae kanske du ska testa med något annat som startfisk precis i början så du inte blir av med gertrudaena, och stoppa ner dom efter ett tag i stället. Jag har rätt många så jag brukar använda mina till starters, det funkar bra hos mig.

    När jag får yngel på dom brukar jag mata med JLB Nobil fluid. Det funkar kanonbra. Sen får dom lite Sera micron när dom blivit något större och efter det nykläckt artemia.
    Alltid nyfiken!
    Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

    Kommentar

    • becky_be
      • August 2005
      • 473

      #17
      Jag ska dela på mina Gertrudae och Galaxyer, de bor i samma kar just nu, eftersom karet jag hade mina Galaxy i var dåligt och måste omstartas och helrenoveras. Därför jag funderade på att flytta på Gertrudae istället, eftersom det andra akvariumet är större och de är fler än Galaxy. Sen får de bli kvar där.

      Vet du var man kan skicka efter JLB fober? Letar efter deras Novo Shrimp, och tänkte att jag kanske kan skicka efter Nobil fluid också. Men som sagt, jag hittar bara tyska sidor...
      @-{-{--
      Rebecca

      Kommentar

      • Sonja
        • October 2003
        • 7357

        #18
        Ursprungligen postat av becky_be
        Jag ska dela på mina Gertrudae och Galaxyer, de bor i samma kar just nu, eftersom karet jag hade mina Galaxy i var dåligt och måste omstartas och helrenoveras. Därför jag funderade på att flytta på Gertrudae istället, eftersom det andra akvariumet är större och de är fler än Galaxy. Sen får de bli kvar där.

        Vet du var man kan skicka efter JLB fober? Letar efter deras Novo Shrimp, och tänkte att jag kanske kan skicka efter Nobil fluid också. Men som sagt, jag hittar bara tyska sidor...
        Nej jag vet inte. Jag beställer genom en butik som har andra JBL-produkter. Så det finns hos svenska grossister i alla fall.
        Alltid nyfiken!
        Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

        Kommentar

        • Salta Katten
          • March 2008
          • 740

          #19
          Hepp, gammal tråd, men vad gör det?

          Otroligt fina fiskar! De verkar kunna trivas i rätt små akvarier? Hur många vill de vara? Räkorna i mitt 50-liters vill ha lite sällskap (okej, jag vill att de ska ha sällskap) och jag funderar på om detta kan vara lämpliga kandidater...

          Kommentar

          • Sonja
            • October 2003
            • 7357

            #20
            Javisst, det fungerar bra. Lite svinn på nykläckta räklingar får du nog räkna med men har du gömställen så kommer det att klara sig en hel del ändå.
            Alltid nyfiken!
            Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

            Kommentar

            • Salta Katten
              • March 2008
              • 740

              #21
              Toppen! Sonja, det var dina fina bilder som fick mig att fastna för dessa!

              Det står att det är en stimfisk, vill de vara 10 st då, eller går det bra med en liten mindre grupp? Varför vill de ha fin sand? Har diabasgrus i det karet nu.

              Hoppas de går att hitta i Göteborg.

              Kommentar

              • Sonja
                • October 2003
                • 7357

                #22
                Jag tycker det fungerar med färre än 10 st. Iofs är karet rätt stort för att vara en så pass liten fisk, så visst kan du ha 10 om du vill. Men du kan ju prova med bara två par först för att se att dom trivs.
                Dom är inte speciellt svåra att få yngel på och rommen är rätt stor, så vill du ha riktigt många kan du odla på dom
                När jag hade några gående i ett kar med mycket växter och sedan flyttar de vuxna brukar det dyka upp yngel efter någon vecka.
                Alltid nyfiken!
                Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                Kommentar

                • linda.n
                  • March 2008
                  • 459

                  #23
                  Ser att du bor i haninge, i Tyresö's djuraffär brukar den också finnas! Den fanns i förra veckan.
                  Det säkraste tecknet på att det finns intelligent liv ute i universum är att ingen försökt kontakta oss

                  Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1974294

                  Kommentar

                  Arbetssätt...