problem m mat till kampfisk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • vega
    • July 2004
    • 90

    #16
    Hahahah! Guuud så sött! Jag har sett ett liknande beteende hos min kampfisk. Ibland kan jag hålla en större räkbit precis vid ytan och då simmar han dit och sliter loss bitar. Det har hänt att han fått lite för mycket nån gång och då simmar han iväg med mumsbiten hängande utanför munnen, precis som du beskrev att din gjorde.

    Hot Chili låter som ett tufft och passande namn tycker jag

    Kommentar

    • kuggen78
      • August 2004
      • 6

      #17
      Min kampfisk hanne käkar nästan allt som jag har i akvariet allt från ärtor till flingfoder och mygglarver. Men som sagt i tidigare inlägg så simmar han runt med ärtorna som en lite hun dmed en sko i munnen

      Kommentar

      • dejvid
        • January 2004
        • 21

        #18
        Köpte precis kampfiskar. En hanne och två honor. Honorna äter bra, men hannen äter inte. Har en del olika foder som jag testat med. Flingor, granulat, röda mygglarver. Problemet är att de andra fiskarna (Guppy, Black Molly och Neontetror) är så glupska så han verkar inte våga sig fram. Npgra tips?

        Kommentar

        • plyyp
          • August 2004
          • 80

          #19
          Jag har samma problem... Min hane går med rasboror..
          Rasbororna går som jetplan i akvariet när det är matdags.. Jag har också märkt att kamphanen har svårt för det större flingorna (har inte brytt mig om att köpa nåt annat, men ska nog göra det snart!). Men om man smular maten lite mer så verkar han få i sig det... Han har också en tendens att smaka på flingorna och spotta ut dom..
          Sammanfattningsvis verkar han inte vara så stor i maten!

          Kommentar

          • bubbles28
            • October 2011
            • 1

            #20
            Hej jag är ny här på zoopet, jag skaffade det för att jag har lite problem med min kampfisk som jag köpte i fredags (förrigår) Bubbles som han heter bodde först tillföligt i en skål då var det inga problem alls han åt som han skulle osv. men igår bytte vi till ett betydligt större akvarium (60 liter) I början värkade han trivas välldigt bra, men efter en liten stund upptäckte han sin spegelbild i glaset och efter det är han bara simmat runt och runt längst kanterna... och han vägrar att äta han äter men sen spottar han bara ut det igen eller så "luktar" han lite på det men simmar till sin fiende-spegelbild igen. idag köpte vi saker som vi håller på attt täcka allt glas med (synd för då ser man inte honom så bra) men då kanske han inte är så fixerad av sin fiende, men vi får se om det blir bättre med det. Men matproblemet återstår jag skulle vara jätte tacksam för svar! /en 11 årig tjej som äntligen har fått en egen kampfisk

            Kommentar

            Arbetssätt...