Labyrintfiskar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • pikachu
    svarade
    För stunden har jag bara pygmé gurami, de jag köpte på vårens Örebro auktion har inte gått så bra men det är för att jag lyckats göra en del tvivelaktiga beslut.
    Dock så lyckades de hinna med att föröka sig innan de ursprungliga gick hädan så jag har 3 st som jag vet om, kan finnas 4 eller 5 totalt tror jag, men jag ska även införskaffa 2-3 till så att jag har lite gen variation på de som bebor akvariet.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Tänk vad många fina fiskar man har kvar att testa . Jag har ju mosaikguramis och tycker de är både vackra och lättskötta. Tror mitt flöde är för starkt för att hanen ska kunna bygga skumbo dock, så tyvärr blir det ingen lek eller annat intressant att titta på. Men fina är de utan tvekan!

    Lämna en kommentar:


  • Rufus
    svarade
    Jag tror man kan beställa hem, men då får man ju inte kika på dem först.. http://fisklista.akvarielagret.se/?q...supplier_id%5D

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Ursprungligen postat av Rufus
    Ja de är fina, kallas de för Plakat? Här fanns ett gäng ”vanliga” kampfiskar på djuraffären nu i december. Ganska fina men inte som de man ser på nätet. Sonen förbarmade sig över en turkosblå med röda fenor. Vacker han också nu när fenorna börjar växa till sig igen.
    Har för mig det. Nä men jag känner lite så med. Men jag tänkte kolla över utbudet i affärerna i Sthlm och kanske få tag på något närmare det i alla fall.

    Lämna en kommentar:


  • Rufus
    svarade
    Ja de är fina, kallas de för Plakat? Här fanns ett gäng ”vanliga” kampfiskar på djuraffären nu i december. Ganska fina men inte som de man ser på nätet. Sonen förbarmade sig över en turkosblå med röda fenor. Vacker han också nu när fenorna börjar växa till sig igen.

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Ursprungligen postat av Rufus
    Haha ja typ, sett ljusgula och vita, mkt vackra, men de som är fläckiga på kroppen med en eller två färgade fenor är inte dumma de heller..
    Visst är de fina! Jag har inte sett ännu så många exempel i affärer. Eller de har varit där men jag har inte lagt märkte till dem. Jag tror att jag skulle vilja ha en i denna stil:

    Lämna en kommentar:


  • Rufus
    svarade
    Haha ja typ, sett ljusgula och vita, mkt vackra, men de som är fläckiga på kroppen med en eller två färgade fenor är inte dumma de heller..

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Ursprungligen postat av Rufus
    En halfmoon med ljus färg... från en okunnig till en annan. De kan ju ha olika form på stjärtfenan och halfmoonen är väl utrustad med en rejäl.
    Så en halfmoon är en sån här:

    Fish World | The Beauty HalfMoon Betta | The Half Moon Betta splendens is a variety with a half round tail. This Betta may not meet this k...

    Lämna en kommentar:


  • Rufus
    svarade
    En halfmoon med ljus färg... från en okunnig till en annan. De kan ju ha olika form på stjärtfenan och halfmoonen är väl utrustad med en rejäl.

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Ursprungligen postat av Rufus
    Lakrisguramis är så fina! Funderat på dessa av och till men de ska ju vara så känsliga sägs det? Har ett 60- liters nyligen uppstartat de kunde få bo i. Dvärgräkor och rasborer bor där nu dock.
    Jag har den sammansättningen (på ett ungefär, har dvärgrasboror) i mitt 54 liters akvarium och det fungerar för mig bra. Jag är dock ingen expert och har bara haft dem i ca 6 månader. De är väldigt fina men lite blyga. Men nu börjar mina ta ton och kommer när jag går förbi karet.
    Ursprungligen postat av Rufus
    Större Guramis har jag haft.
    Kampfisk är också ngt jag funderat på faktiskt, en ljus halfmoon.. kanske. Men det får anstå till hösten.
    Jag känner mig så okunnig. Vad innebär en ljus halfmoon?

    Lämna en kommentar:


  • Rufus
    svarade
    Lakrisguramis är så fina! Funderat på dessa av och till men de ska ju vara så känsliga sägs det? Har ett 60- liters nyligen uppstartat de kunde få bo i. Dvärgräkor och rasborer bor där nu dock.
    Större Guramis har jag haft.
    Kampfisk är också ngt jag funderat på faktiskt, en ljus halfmoon.. kanske. Men det får anstå till hösten.

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    startade ett ämne Labyrintfiskar

    Labyrintfiskar

    Det finns ju en riktigt lång och härlig tråd om apistogrammor/dvärgciklider.
    Tänkte att det kunde varit trevligt med en liknade tråd om labyrintfiskar.
    Vet inte om det kanske är ett för brett ämnen men det lär vi märka.


    Jag själv har lakrisguramis i ett 54 liters och har ett 30 liters akvarium som jag planerar ska ha en kampfiskshane i.

    Jag har dock lite svårt att välja vad för slags kampfisk som jag ska ha.
Arbetssätt...