Labyrintfiskar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Rufus
    svarade
    Jo men han var väl fin och långt namn hade han också!

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Han är jättefin! Du får berätta hur han är sedan!

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Har du bestämt vilken sorts kampfisk det blir Linda?
    Det blev en Blue metallic red wash super delta/halfmoon som är privatuppfödd.
    Ingen superbra bild men ändå. Hämtas nästa helg.

    Har ingen aning om det är en "bra" kampfisk i andras ögon men jag fastnade för honom.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Har du bestämt vilken sorts kampfisk det blir Linda?

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Ursprungligen postat av stefant
    Men bra info ändå, jag har funderat på en kampfiskhona ihop med ett par honungsgurami.
    Verkligen! Hade jag haft platsen hade jag velat testa ett lite större kar med flera kampfiskhonor. Finns inget utrymme för det just nu.

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Ursprungligen postat av pikachu
    Japp, det gjorde jag.

    Okej, med räkorna är det bästa som kan hända att den struntar i de och värsta att den mumsar i sig samtliga oavsett hur tätt man har med växterna.
    Hehe, misstänkte det. Fick inte ihop det med att de skulle vara på samma yta.
    Men det var givetvis väldigt bra läsning ändå.

    Ja jag tror det med. Tror att jag chansar med några skräpräkor.

    Lämna en kommentar:


  • stefant
    svarade
    Men bra info ändå, jag har funderat på en kampfiskhona ihop med ett par honungsgurami.

    Lämna en kommentar:


  • pikachu
    svarade
    Japp, det gjorde jag.

    Okej, med räkorna är det bästa som kan hända att den struntar i de och värsta att den mumsar i sig samtliga oavsett hur tätt man har med växterna.

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Ursprungligen postat av pikachu

    Det är en dålig idé, de konkurrerar om utrymmet vid ytan och i en konfrontation så har kampfisken övertaget. Det blir inte ens en slagsmål.
    Detta innebär att kampfisken bara styr över guramierna.

    Däremot så fungerar kampfiskar bra med choklad gurami arterna, jag gissar på att det beror på att choklader är munruvare och blir inte konkurrenter på samma sätt.
    Jag tror att du läste fel nu. Jag skrev dvärgräkor och inte dvärggurami.

    Lämna en kommentar:


  • pikachu
    svarade
    Ursprungligen postat av LindaAlgo
    Hur är era erfarenheter av att ha kampfiskar ihop med dvärgräkor?
    Det är en dålig idé, de konkurrerar om utrymmet vid ytan och i en konfrontation så har kampfisken övertaget. Det blir inte ens en slagsmål.
    Detta innebär att kampfisken bara styr över guramierna.

    Däremot så fungerar kampfiskar bra med choklad gurami arterna, jag gissar på att det beror på att choklader är munruvare och blir inte konkurrenter på samma sätt.

    Lämna en kommentar:


  • pikachu
    svarade
    Ursprungligen postat av LindaAlgo

    Vet du vad för fel du gjorde? Jag är/har varit rädd för att mina ska gå bort med. Men ännu lever de och verkar trivas. Ingen lek dock.
    Hur stort kar har du?
    Jag vet precis vad jag gjort för galet, dels var jag dum nog att i somras lägga ett matnings schema för fiskarna så att akvariet blev totalt övermatat och kraschade.
    Sedan experimenterade jag med lite fel sällskap till de, exakt vilken art jag kom fram till bar en dålig idé minns jag inte på rak arm men jag har för mig att det var en killi som heter Lucania goodei.
    Men det var främst kraschen av akvariet som hade ihjäl mina pygméer.

    Akvariet de bor i är på 250l.

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Hur är era erfarenheter av att ha kampfiskar ihop med dvärgräkor?

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Ursprungligen postat av pikachu
    För stunden har jag bara pygmé gurami, de jag köpte på vårens Örebro auktion har inte gått så bra men det är för att jag lyckats göra en del tvivelaktiga beslut.
    Dock så lyckades de hinna med att föröka sig innan de ursprungliga gick hädan så jag har 3 st som jag vet om, kan finnas 4 eller 5 totalt tror jag, men jag ska även införskaffa 2-3 till så att jag har lite gen variation på de som bebor akvariet.
    Vet du vad för fel du gjorde? Jag är/har varit rädd för att mina ska gå bort med. Men ännu lever de och verkar trivas. Ingen lek dock.
    Hur stort kar har du?

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Tänk vad många fina fiskar man har kvar att testa . Jag har ju mosaikguramis och tycker de är både vackra och lättskötta. Tror mitt flöde är för starkt för att hanen ska kunna bygga skumbo dock, så tyvärr blir det ingen lek eller annat intressant att titta på. Men fina är de utan tvekan!
    Visst är det. Jag trodde aldrig att jag skulle fastna för guramis och bettor. Men jag hade fel i vanlig ordning.

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Ursprungligen postat av Rufus
    Jag tror man kan beställa hem, men då får man ju inte kika på dem först.. http://fisklista.akvarielagret.se/?q...supplier_id%5D
    Jag har funderat lite på det med. Tror att jag ska kolla lite med vad akvarielagret har att erbjuda när det börjar närma sig inköp.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...