Labyrintfiskar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Pickles
    svarade
    Ursprungligen postat av LindaAlgo

    Skulle verkligen vilja hålla någon av de arterna. Eller jag skulle vilja ha flera kar med dem. Men har ju bara ett kar nu. Aka ångest deluxe.

    Men de behlver ju inte så mycket! en lagom stor kub och saken är biff. Lättskötta också! Finns ingen ursäkt.

    Lämna en kommentar:


  • Pickles
    svarade
    Ursprungligen postat av cambru
    Riktigt snygg hanne du hittat!
    Tack! Ramlade över honom av en slump, och de stora djuraffärerna här är inte särskilt roliga så det är klart att han fick följa med hem. ^_^

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Ursprungligen postat av Pickles

    Håller absolut med faktiskt!
    För många, långa år sedan hade jag en betta smaragdina, det var en av de vackraste firrar jag någonsin haft. <3 Tyvärr fick jag inte lek på den.
    Skulle verkligen vilja hålla någon av de arterna. Eller jag skulle vilja ha flera kar med dem. Men har ju bara ett kar nu. Aka ångest deluxe.

    Lämna en kommentar:


  • cambru
    svarade
    Riktigt snygg hanne du hittat!

    Lämna en kommentar:


  • Pickles
    svarade
    Just den här hanen har dock byggt ett skumbo redan, och anfaller kameran dessutom.

    Senast redigerad av Pickles; 10 February 2019, 22:12.

    Lämna en kommentar:


  • Pickles
    svarade
    Ursprungligen postat av LindaAlgo

    Jag håller med dig om att det är typerna med mindre fenor är finare. Eller ja tom vildversionerna tycker jag är läckrast. Tycker oftast att vildformarnas färger är finast med.
    Håller absolut med faktiskt!
    För många, långa år sedan hade jag en betta smaragdina, det var en av de vackraste firrar jag någonsin haft. <3 Tyvärr fick jag inte lek på den.

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Ursprungligen postat av Pickles

    De hade faktiskt en jättefin half moon också, en gul och blå, men när fenorna blir så stora är fisken ofta mindre aktiv tycker jag. Jag gillar typerna med mindre fenor bättre även om de inte alltid är lika showiga. Då blir "elephant ear" ett bra mellanting - fortfarande showig men också aktiv och smidig!
    Det är som sagt synd när handlarna bara lägger krut på hanarna dock. Det blir till att jaga privat för att hitta en fru, för de kan ju också vara tjusiga som du säger!
    Jag håller med dig om att det är typerna med mindre fenor är finare. Eller ja tom vildversionerna tycker jag är läckrast. Tycker oftast att vildformarnas färger är finast med.

    Lämna en kommentar:


  • Pickles
    svarade
    Ursprungligen postat av LindaAlgo

    Kan tänka mig att det är svårt att hitta bra fiskar på den nivån i affären.
    Jag tycker att honorna är väldigt fina med.
    Hoppas att jag ska hitta en fin snart med.
    De hade faktiskt en jättefin half moon också, en gul och blå, men när fenorna blir så stora är fisken ofta mindre aktiv tycker jag. Jag gillar typerna med mindre fenor bättre även om de inte alltid är lika showiga. Då blir "elephant ear" ett bra mellanting - fortfarande showig men också aktiv och smidig!
    Det är som sagt synd när handlarna bara lägger krut på hanarna dock. Det blir till att jaga privat för att hitta en fru, för de kan ju också vara tjusiga som du säger!

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Ursprungligen postat av Pickles
    LindaAlgo Nej, inte än så länge i alla fall, men det finns inga räklingar i karet och firren är fortfarande ganska liten. Vi får väl se i framtiden, och hur länge han blir kvar i den burken.
    Nu ska jag bara hitta en hona som är lika fin. ^_^
    Det är så typiskt i en vanlig akvariebutik att de tar hem ett par riktigt snygga hanar med olika form och färg och sedan bara generiska, astråkiga honor. Lite trist. Om man vill försöka dra fram en kull vill man naturligtvis ha Två toppenfina föräldrar liksom.

    (de små honungarna är jättesöta också! )
    Kan tänka mig att det är svårt att hitta bra fiskar på den nivån i affären.
    Jag tycker att honorna är väldigt fina med.
    Hoppas att jag ska hitta en fin snart med.

    Lämna en kommentar:


  • Pickles
    svarade
    LindaAlgo Nej, inte än så länge i alla fall, men det finns inga räklingar i karet och firren är fortfarande ganska liten. Vi får väl se i framtiden, och hur länge han blir kvar i den burken.
    Nu ska jag bara hitta en hona som är lika fin. ^_^
    Det är så typiskt i en vanlig akvariebutik att de tar hem ett par riktigt snygga hanar med olika form och färg och sedan bara generiska, astråkiga honor. Lite trist. Om man vill försöka dra fram en kull vill man naturligtvis ha Två toppenfina föräldrar liksom.

    (de små honungarna är jättesöta också! )

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Vilken skönhet! Verkar han bry sig om räkorna?

    Lämna en kommentar:


  • Pickles
    svarade
    Hallå där, labyrintfolk!

    Jag åkte in till stora staden idag för att köpa mig ett par honungsguramis och råkade (ehum...) komma hem med den här skönheten.
    Han går i räkkaret än så länge, det är lite litet men i alla fall större än kuben i affären.


    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    De är så fina!

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Några nytagna bilder på mina småttingar!

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Det ska jag göra!

    Nästa steg nu är med att försöka få tag på lite micromask till mina lakrisguramis. De äter men det skulle kännas bättre att veta att man alltid har det hemma.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...