Labyrintfiskar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6050

    #76
    Har du sett dem ta någon räkling?

    Kommentar

    • LindaAlgo
      • July 2015
      • 1373

      #77
      Ursprungligen postat av Nando
      Har du sett dem ta någon räkling?
      Inte lakrisguramisarna. Vad jag minns i alla fall.
      Ena kampfisk-hanen började jaga dem direkt.
      Med vänlig hälsning Linda

      Kommentar

      • pikachu

        • December 2007
        • 1189

        #78
        Lakrits guramier äter utan problem räklingar.
        PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

        Kommentar

        • LindaAlgo
          • July 2015
          • 1373

          #79
          Ursprungligen postat av pikachu
          Lakrits guramier äter utan problem räklingar.
          Tror med att de gör det. Men har inte sett dem göra det. Upplever inte att mina jagar på det sättet som kampfiskhanen gör. Han påminner mer om min ena apistohane. Men mina lakrisguramis är mycket skyggare med.



          Ger en bra bild över bettors naturliga miljö. Hade dessutom inte tackat nej till en av hans fiskar.
          Med vänlig hälsning Linda

          Kommentar

          • pikachu

            • December 2007
            • 1189

            #80
            De är ju inte lika rovlystna och glupska som kampisar, men helt klart uppskattar de räklingar.
            Kampfisken kan ju även ta större räkor än lakriten kan.
            PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

            Kommentar

            • Jenny_E
              • July 2004
              • 661

              #81
              Ursprungligen postat av LindaAlgo

              Tror med att de gör det. Men har inte sett dem göra det. Upplever inte att mina jagar på det sättet som kampfiskhanen gör. Han påminner mer om min ena apistohane. Men mina lakrisguramis är mycket skyggare med.



              Ger en bra bild över bettors naturliga miljö. Hade dessutom inte tackat nej till en av hans fiskar.
              Häftigt, det är så fascinerande fiskar!
              Nån som har koll på hur stora revir de har i det vilda?

              Kommentar

              • pikachu

                • December 2007
                • 1189

                #82
                Ursprungligen postat av Jenny_E

                Häftigt, det är så fascinerande fiskar!
                Nån som har koll på hur stora revir de har i det vilda?
                Vad jag vet så tar de ca 1m stora revir.
                PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

                Kommentar

                • LindaAlgo
                  • July 2015
                  • 1373

                  #83
                  Uppdaterar tråden, på grund av en långväga flytt på 60 plus mil var jag tvungen att göra mig av med de flesta karen. Men behöll ett 54 liters akvarium som nu har satt igång.
                  Denna gången blev det pygméguramis. som lotten föll på.
                  Tvekade lite mellan en betta S och pygméguramis.
                  Så nu har jag fem stycken pygméer på uppväxt. Ska bli intressant att följa dem. Upplever dem redan som mer framåt än mina lakrisguramis var.

                  Någon som har några bra tips och trix att ge?
                  Med vänlig hälsning Linda

                  Kommentar

                  • MIL

                    • August 2019
                    • 86

                    #84
                    Hej
                    Trevligt med pygmegurami, det är en av mina favoriter. Jag håller med, de är mycket mer framåt än lakritsarna.
                    Om du har några växter med stora blad som passar för ett skumbo så är de inte svåra att få att leka, det gjorde mina redan efter några dagar. De var helt vuxna då förstås.
                    De äter all mat som bjuds men ge dem inte för mycket på en gång. Mina lakritsar äter tills de dör om de får chansen och jag misstänker att pygméer kan göra likadant.
                    Lycka till med firrarna!

                    Kommentar

                    • LindaAlgo
                      • July 2015
                      • 1373

                      #85
                      Ursprungligen postat av MIL
                      Hej
                      Trevligt med pygmegurami, det är en av mina favoriter. Jag håller med, de är mycket mer framåt än lakritsarna.
                      Om du har några växter med stora blad som passar för ett skumbo så är de inte svåra att få att leka, det gjorde mina redan efter några dagar. De var helt vuxna då förstås.
                      De äter all mat som bjuds men ge dem inte för mycket på en gång. Mina lakritsar äter tills de dör om de får chansen och jag misstänker att pygméer kan göra likadant.
                      Lycka till med firrarna!
                      Så roligt att höra.

                      Vad matar du dem med? Jag försökte med levande vita mygglarver men de fick inte in dem i munnen. Jag har nu gett ytterst lite torrfoder från Dr Bassleer Biofish Food.


                      Mina känns inte helt vuxna ännu dock.
                      Förlorade tyvärr en av mina men den kändes svagare redan från start. De övriga verkar må topp och färgar ut fint. Men håller extra koll på dem.
                      Med vänlig hälsning Linda

                      Kommentar

                      • MIL

                        • August 2019
                        • 86

                        #86
                        Mina fick mest frysfoder och ibland flingor. Prova något mindre än vita mygg, t ex fryst cyclops eller svarta mygglarver. Nykläckta artemianauplier fick aldrig mina men det tror jag skulle vara uppskattat.

                        Kommentar

                        • LindaAlgo
                          • July 2015
                          • 1373

                          #87
                          Ursprungligen postat av MIL
                          Mina fick mest frysfoder och ibland flingor. Prova något mindre än vita mygg, t ex fryst cyclops eller svarta mygglarver. Nykläckta artemianauplier fick aldrig mina men det tror jag skulle vara uppskattat.
                          Hittade frysta cyclops och det gick bra. Men försöker vara lite försiktigt med matningen. Blir varannan dag just nu i början. Men de är verkligen roliga så framåt och på utan att vara tuffa.
                          Med vänlig hälsning Linda

                          Kommentar

                          Arbetssätt...