Labyrintfiskar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LindaAlgo
    • July 2015
    • 1373

    #46
    Ursprungligen postat av Pickles

    Åååh, det är det där med plats alltså. Alltid ett problem.
    Jag har sovrummet fullt med ormar så det är ett jäkla pusslande med att försöka få in ett till akvarium.. men if there is a will... Jag har ju dock tur som inte behöver samsas om utrymmet med någon annan människa.
    Det roliga är att vi pratade om det idag och det visade sig att jag kanske inte måste flytta från maken för att få plats med fler kar. Ödet.
    Nä det underlättar ju vid såna här dilemman.
    Med vänlig hälsning Linda

    Kommentar

    • Mikael Lindqvist
      • January 2019
      • 69

      #47
      Hehe hotade du han med att så kan bli fallet om jag får fråga?

      Kommentar

      • LindaAlgo
        • July 2015
        • 1373

        #48
        Ursprungligen postat av Mikael Lindqvist
        Hehe hotade du han med att så kan bli fallet om jag får fråga?
        Hahaha, nä så illa är inte mitt beroende. Det var en sansad diskussion, där den som hade mest rätt vann.
        Med vänlig hälsning Linda

        Kommentar

        • Pickles
          • October 2009
          • 1155

          #49
          Ursprungligen postat av LindaAlgo

          Det roliga är att vi pratade om det idag och det visade sig att jag kanske inte måste flytta från maken för att få plats med fler kar. Ödet.
          Nä det underlättar ju vid såna här dilemman.
          Yey! Så det blir fler med andra ord? ^_^ Låter toppen!

          Sitter nu och cyklar det nya karet (Med sand från älven här intill. Det komer att ta Veckor innan klart vatten!) och har ingen aaaaning om vad jag ska ha i det, utöver att jag gärna vill ha asien och någonstans att stoppa alla växter som blir över när jag gjort om det mindre.
          "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
          ~25l vatten

          Kommentar

          • LindaAlgo
            • July 2015
            • 1373

            #50
            Ursprungligen postat av Pickles

            Yey! Så det blir fler med andra ord? ^_^ Låter toppen!

            Sitter nu och cyklar det nya karet (Med sand från älven här intill. Det komer att ta Veckor innan klart vatten!) och har ingen aaaaning om vad jag ska ha i det, utöver att jag gärna vill ha asien och någonstans att stoppa alla växter som blir över när jag gjort om det mindre.
            Ja det blir minst 2 nya kar till. Lite beroende på hur vilken hylla jag tar.

            Vad spännande! Nä det är så svårt att bestämma sig för en sak. Hur stort är det?
            Med vänlig hälsning Linda

            Kommentar

            • Pickles
              • October 2009
              • 1155

              #51
              Ursprungligen postat av LindaAlgo

              Ja det blir minst 2 nya kar till. Lite beroende på hur vilken hylla jag tar.

              Vad spännande! Nä det är så svårt att bestämma sig för en sak. Hur stort är det?
              Så roligt! Vilken storlek och inriktning har du tänkt dig?

              Det är ~100liter och ungefär så stort som jag kan tänka mig i en lägenhet med heltäckningsmatta. De är ju tokiga i det de här britterna (heltäckningsmatta alltså).
              Känns ganska lagom även om jag SUKTAR efter ett rejält kar med ett stim riktiga regnbågar! Men det blir kanske någon gång i framtden. Just nu känns det som om kanske lite trådfenor kan få simma i det nya. Jag älskar tomatciklider också, så om jag kan få tag på ett par.... De borde rymmas.
              Brottades ett tag med om jag ville ha svart sand eller inte också, men kom fram till att jag i slutänden gillar naturligt.
              "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
              ~25l vatten

              Kommentar

              • LindaAlgo
                • July 2015
                • 1373

                #52
                Ursprungligen postat av Pickles

                Så roligt! Vilken storlek och inriktning har du tänkt dig?

                Det är ~100liter och ungefär så stort som jag kan tänka mig i en lägenhet med heltäckningsmatta. De är ju tokiga i det de här britterna (heltäckningsmatta alltså).
                Känns ganska lagom även om jag SUKTAR efter ett rejält kar med ett stim riktiga regnbågar! Men det blir kanske någon gång i framtden. Just nu känns det som om kanske lite trådfenor kan få simma i det nya. Jag älskar tomatciklider också, så om jag kan få tag på ett par.... De borde rymmas.
                Brottades ett tag med om jag ville ha svart sand eller inte också, men kom fram till att jag i slutänden gillar naturligt.
                Slutar åt 54 liters och sen ska jag fylla mitt 30 liters med. Blir minst en kampfisk i alla fall. Ev. blir det ett kar apistogramma med. Men jag har inte bestämt mig alls. Får se hur allt utvecklar sig. Är en del som behövs göra.

                Ah det kan jag förstå. Man vill ju inte riskera något.
                Med vänlig hälsning Linda

                Kommentar

                • Nando

                  • October 2017
                  • 6050

                  #53
                  Ursprungligen postat av LindaAlgo

                  Hahaha, nä så illa är inte mitt beroende. Det var en sansad diskussion, där den som hade mest rätt vann.
                  ”där den som hade mest rätt vann” - Haha, underbart!

                  Kommentar

                  • Mikael Lindqvist
                    • January 2019
                    • 69

                    #54
                    Ursprungligen postat av Nando

                    ”där den som hade mest rätt vann” - Haha, underbart!
                    Bättre än så blir det inte!

                    Kommentar

                    • LindaAlgo
                      • July 2015
                      • 1373

                      #55
                      Haha visst låter jag som en underbar fru. Sansad och så. Nä men då.

                      Känner att betta-suget ökar när karet börjar bli moget för det med. Men jag försöker hålla med verkligen. Måste fixa hyllan först. Sen nya fiskar.
                      Med vänlig hälsning Linda

                      Kommentar

                      • Nando

                        • October 2017
                        • 6050

                        #56
                        Du har roliga saker framför dig! (Jag är inte alls avundsjuk )

                        Kommentar

                        • LindaAlgo
                          • July 2015
                          • 1373

                          #57
                          Ursprungligen postat av Nando
                          Du har roliga saker framför dig! (Jag är inte alls avundsjuk )
                          Det känns overkligt. Men det första nya karet är i alla fall beställt till hyllan samt de delar som jag behöver för att sätta ihop luftfiltret till dem. Samt att jag har bestämt mig för vilken hylla det blir.

                          Tänkte börja med projektet så smått nästa vecka.

                          Och för att knyta an till fiskarna som tråden handlar om så har jag även fått den nya doppvärmaren till karet med mina lakrisguramis. Är det bättre tro att hålla det övre spannet i temperaturen eller förkortar det bara deras liv i det långa loppet? Vad håller ni för temperatur i era kar?
                          Med vänlig hälsning Linda

                          Kommentar

                          • Nando

                            • October 2017
                            • 6050

                            #58
                            Jag har ca 27-28 i lillkaret (med fjärilar) ca 25-26 i storkaret (med scalarer) och ca 26-27 i mellankaret (med guramis).

                            Kommentar

                            • LindaAlgo
                              • July 2015
                              • 1373

                              #59
                              Ursprungligen postat av Nando
                              Jag har ca 27-28 i lillkaret (med fjärilar) ca 25-26 i storkaret (med scalarer) och ca 26-27 i mellankaret (med guramis).
                              Ska nog lägga mig på 27 då.
                              Med vänlig hälsning Linda

                              Kommentar

                              • LindaAlgo
                                • July 2015
                                • 1373

                                #60
                                Någon som har eller har haft Betta Coccina?
                                Med vänlig hälsning Linda

                                Kommentar

                                Arbetssätt...