En av mina Neon regnbågar (praecox)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • smallfry
    • April 2018
    • 48

    En av mina Neon regnbågar (praecox)


    Lyckades ta en någorlunda bild av en av mina regnbågar. Jättetrevliga fiskar! Jag har tio stycken i ett 222 liters och de stimmar fint. Efter att ha haft ett uppehåll på ca 15 år har jag nu dragit igång igen och det är jätteroligt! Tyvärr så har jag märkt att 222 liter är litet. Vill man ha de större regnbågarna vill man ju gärna ha ännu större akvarie. Ja ja..... Himla fint forum förresten! Väldigt trevligt! Redan lärt mig mycket här av alla erfarna akvarister.
  • Marten64

    • July 2012
    • 1020

    #2
    Schysst ögonblicksbild! De är verkligen fina! Kanske något känsliga. Regnbågarna gillar utrymme, vattenbyte och strömt vatten.

    /Johan
    / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

    Kommentar

    • Christer5
      • July 2015
      • 915

      #3
      Fint foto,jag har mina i ett 350 liters kar och det funkar bra.Har ganska lungt vatten kanske skall sätta in en streamer jag har liggande ?,vad tycker ni

      Kommentar

      • smallfry
        • April 2018
        • 48

        #4
        På de flesta ställen verkar de rekommendera lite strömt vatten och vad jag kan se gillar neonerna det iallafall. Men jag har inte så himla mycket ström och de verkar trivas ändå. Man kan också läsa sig till att de vill ha mycket växtlighet att gömma sig i, men mina neoner är framme vid framrutan hela tiden. Pigga och glada fiskar minsann! Men de olika regnbågsfiskarna verkar ju komma från väldigt olika miljöer; stillastående sjöar, alkaliniska strida bergsälvar, så variationen kan vara stor tydligen.

        Kommentar

        Arbetssätt...