Paradisfiskar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Soffan74
    svarade
    Ursprungligen postat av åheim
    Jag har haft ett gäng macropoder och det var första och sista gången! Otroligt aggressiva mot den egna arten dock visade den ingen aggressivitet mot några av dem andra arterna jag hade.
    Och det funkar inte att ta bort den som härskar i karet då tar bara nästa i ordningen över och terroriserar dem andra, ofta till döden!
    Jag håller aldrig aggressiva arter numer eftersom det är oschysst att stänga in dessa arter!
    mina är inte aggressiva alls, inte mot varandra eller de andra firrarna

    Lämna en kommentar:


  • Soffan74
    svarade
    Ursprungligen postat av pikachu
    Att det är ett "par" du köpt förstod jag också, så gott som inga labyrintfiskar är parfiskar och ingen av dessa för till Macropod släktet sist jag kollade.
    Det jag menar med arga är att de är tuffa mot andra invånare, hade en Paradis hane med ciklider som Tomas och dessa ciklider fick sig minst sagt en match.
    Hur stort är akvariet som dina Paradisfiskar bor i?
    100 liters

    Lämna en kommentar:


  • åheim
    svarade
    Jag har haft ett gäng macropoder och det var första och sista gången! Otroligt aggressiva mot den egna arten dock visade den ingen aggressivitet mot några av dem andra arterna jag hade.
    Och det funkar inte att ta bort den som härskar i karet då tar bara nästa i ordningen över och terroriserar dem andra, ofta till döden!
    Jag håller aldrig aggressiva arter numer eftersom det är oschysst att stänga in dessa arter!

    Lämna en kommentar:


  • pikachu
    svarade
    Att det är ett "par" du köpt förstod jag också, så gott som inga labyrintfiskar är parfiskar och ingen av dessa för till Macropod släktet sist jag kollade.
    Det jag menar med arga är att de är tuffa mot andra invånare, hade en Paradis hane med ciklider som Tomas och dessa ciklider fick sig minst sagt en match.
    Hur stort är akvariet som dina Paradisfiskar bor i?

    Lämna en kommentar:


  • Soffan74
    svarade
    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman

    Finns ju många olika varianter av paradisfiskar - har du läst Zoopets artbeskrivningar på några av dom https://www.zoopet.com/fiskar/fisk_s...is&andor=+and+
    Den vanligaste av dom är väl Macropodus opercularis
    det är dem

    Lämna en kommentar:


  • Soffan74
    svarade
    Ursprungligen postat av pikachu
    Hanarna kan vara väldigt arga på annat om man har otur.
    är antagligen ett par

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av Soffan74
    Köpte 2 paradisfiskar igår på loppisen.
    Är någon som har erfarenheter av dem?
    Finns ju många olika varianter av paradisfiskar - har du läst Zoopets artbeskrivningar på några av dom https://www.zoopet.com/fiskar/fisk_s...is&andor=+and+
    Den vanligaste av dom är väl Macropodus opercularis

    Lämna en kommentar:


  • pikachu
    svarade
    Hanarna kan vara väldigt arga på annat om man har otur.

    Lämna en kommentar:


  • Soffan74
    startade ett ämne Paradisfiskar?

    Paradisfiskar?

    Köpte 2 paradisfiskar igår på loppisen.
    Är någon som har erfarenheter av dem?
Arbetssätt...