hur mycket flytväxter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pelar79
    • January 2018
    • 7

    hur mycket flytväxter

    Hur mycket flytväxter ska det vara i vår kar på 112L med guramis, tetro och malar, funderar på hur många cm/slinga och vad gör jag med rötter som växer ut från dessa????
  • Björn J.
    • November 2017
    • 1049

    #2
    Om du har gurami, särskilt dvärggurami kan man ju inte få för mycket flytväxter.... Men dessa skapar ju skugga för andra växter du har planterade i botten, så det är ju upp till ditt eget tycke och smak att bestämma själv, men visst ibland får man rensa,
    Vad är det för flytväxter du har? Jag vet att vattenhyacinten får "rötter" likadant med den lilla andmaten, men dessa låter man vara som dom är, det är trådar som suger upp näring i vattnet.

    Jag även många tetror gillar skugga, gillar att ta skydd under flytväxterna. Malarna bryr sig nog inte så mycket, men klart vissa kan tycka det är jobbigt med för mycket ljus. Så de flesta fiskarna gillar väl flytväxterna, flaggciklider gillar särskilt andmaten, som den äter upp. Bilbuksfiskar gillar nog inte flytväxter så mycket, då de vill ha fria simytor strax under vattenytan.

    Kommentar

    • stefant
      • January 2009
      • 783

      #3
      Jag har sett Frogbit / Limnobium laevigatum med ohemult mycket rötter så där får man nog klippa av lite

      Kommentar

      • Soffan74

        • March 2017
        • 158

        #4
        Har andmat, musselblommor och frogbit i mina kar. De håller sig på sin plats
        Kampfiskarna, paradisfiskarna, killi gillar dem

        Kommentar

        • stefant
          • January 2009
          • 783

          #5
          Ursprungligen postat av pelar79
          Hur mycket flytväxter ska det vara i vår kar på 112L med guramis, tetro och malar, funderar på hur många cm/slinga och vad gör jag med rötter som växer ut från dessa????
          Vad är det för flytväxter som du har?

          Kommentar

          Arbetssätt...