Känns som att allt skiter sig!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Vincent1992
    • February 2018
    • 2

    Känns som att allt skiter sig!

    Halloj!
    jag startade upp ett 30l nanoakvarium för 1,5 vecka sedan och nu har en kampishane fått flytta in.
    Men det känns som att allt bara är kaos där inne!
    Först och främst har vattnet blivit supergrumligt och det lägger sig liksom inte? Följde med nån slafsig pump. Han har också simmat i samma mönster i över ett dygn nu. Fram och tillbaka längst botten(simmar 10cm och sen 10cm tillbaka ish) ska man bara vänta och hoppas att det blir bra liksom?
  • pikachu

    • December 2007
    • 1189

    #2
    Vänta någon vecka eller 2, det är inte överdrivet lång tid.

    Kan du lägga upp bild?
    Det kan du göra antingen genom att bli guldmedlem (det är snorbilligt på 225/året) och lägga upp här på zoopet eller lägga upp på en annan sida och länka.
    PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

    Kommentar

    • flygrc
      • June 2006
      • 2755

      #3
      Ursprungligen postat av Vincent1992
      Halloj!
      jag startade upp ett 30l nanoakvarium för 1,5 vecka sedan och nu har en kampishane fått flytta in.
      Men det känns som att allt bara är kaos där inne!
      Först och främst har vattnet blivit supergrumligt och det lägger sig liksom inte? Följde med nån slafsig pump. Han har också simmat i samma mönster i över ett dygn nu. Fram och tillbaka längst botten(simmar 10cm och sen 10cm tillbaka ish) ska man bara vänta och hoppas att det blir bra liksom?
      Välkommen till forumet och en hobby som kräver tålamod. Vanligaste felet som bidrar med grumligt vatten är för mycket mat... speciellt i en 30l balja blir det påtagligt.
      Fiskar som simmar så är inte ovanligt , större balja eller mindre storlek på fisken ger möjlighet till andra simmönster. Tiden kommer ändra på beteendet.
      Lösningen för fina akvarium är, studier, kontinuitet (lika skötsel) och tålamod.
      https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
      Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

      Kommentar

      Arbetssätt...